تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۷:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 41107

مهدی رحمانیسینماسینما، علی پاکزاد-

مهدی رحمانی کارگردان فیلم «کارت پرواز» معتقد است که رفتار دبیر جشنواره را به هیچ وجه متوجه نمی شود و معتقد است به صورت غیر منتظره ای فیلمش را کنار گذاشته اند. رحمانی اعتقاد دارد که موضوعی این میان وجود دارد که مسئولین جشنواره قادر به بیان کردن آن نیستند.
به گزارش سینماسینما، مهدی رحمانی سومین ساخته خود را با نام «کارت پرواز» به دفتر جشنواره فجر ارائه کرد. نکته قابل توجه درباره فیلم رحمانی این است که به گفته عماد افروغ این فیلم در جشنواره حضور داشته اما ظاهرا بنا به تصمیمی از حضور در این رویداد سینمایی بازمانده است.
مهدی رحمانی کارگردان فیلم « کارت پرواز » در گفت و گو با سینماسینما درباره حاشیه های اخیر گفت: «متاسفانه تا این زمان به حدی تناقض در رفتار دوستان وجود داشته که به شخصه برایم غیر قابل باور است. اصلا نمی دانم ماجرا چیست. فقط می دانم که یکی از اعضای هیات انتخاب در برنامه ای حضور پیدا کرده و اسامی فیلم های بخش مسابقه را نام برده است که از فیلم من و یک فیلم دیگر هم در این میان به عنوان یکی از فیلم های بخش مسابقه نام بردند. بعد از اعلام این اسامی بنده معترض بودم و نامه ای را به دبیر جشنواره نوشتم و ارسال کردم و از وی خواستم که درباره موضوعات اخیر به ما توضیح دهد.»
او ادامه داد: «دبیر جشنواره در پاسخ به نامه رسمی بنده که امیدوارم تا این زمان هم رسمی مانده باشد! سخنانی را بیان کردند که این دوستان از جمله بنده از بخش چشم انداز انصراف داده ام و به میل شخصی کنار رفته ام. درحالی که اصلا بحث بخش چشم انداز نیست. ما در بخش مسابقه بوده ایم و مستنداتی را داریم که این ادعا را نیز اثبات می کند.اصلا بحث چشم انداز چیست؟ این رفتار توهین آمیز است. اگر خرده برده ای وجود نداشته باشد و ماجرایی در میان نباشد خیلی راحت می توان موضوع را شفاف سازی کرد. این گونه رفتار کردن دور از ادب است. دوستان اصلا بگویند ما صلاح ندیدیم که فیلم «کارت پرواز» در جشنواره حضور پیدا کند. بی شک می پذیریم اما موضوعات پیش آمده بسیار ناراحت کننده است.»

وی گفت: «آقای وزیر آمدند و گفتند که ده فیلم به دلایل مختلف حضور ندارد.این دوستان هم می آمدند و این گونه موضوع را اعلام می کردند. پرداخت به موضوع خیلی مهم است. البته اعلام اینکه ده فیلم حضور ندارد هم کمی عجیب غریب است. این ده فیلم اسم ندارند؟»
کارگردان فیلم «کارت پرواز» اضافه کرد: «به نوعی رفتار کرده اند که انگار ما نمی فهمیم و موضوعات را متوجه نیستیم. به عنوان یک فیلمساز که حقم به صورت مشخصی ضایع شده نامه ای کتبی و رسمی داده ام؛ در آن گفته ام آقایان بدون جنجال بیایید و حق من را بررسی کنید. آیا این خواسته زیادی است؟ چرا دبیر جشنواره به نامه من جواب نمی دهد. اکنون همه چیز به روشنی برای همه معلوم شده است. با نگاه به موضوعات پیش آمده، این جشنواره در بحث داوری می خواهد چه گلی به سر فیلمسازان بزند؟ ببینید اکنون بحث بر سر موضوع فیلم من یا دیگران نیست بلکه موضوع وخیم تر و عمیق تر از این حرفها است. یک جایی باید به این نوع رفتارها و کارها پایان دهیم. من بحثی درباره هیات انتخاب ندارم و به نظرات آنها احترام می گذارم. به عنوان یک فیلمساز باید موضوعات حرفه ای را رعایت کنم. اگر فیلمم را به فستیوالی می فرستم باید با قوانین آن که نظر هیات انتخاب هم جزیی از آن است احترام بگذارم. موضوع من هیات انتخاب نیست بلکه ما اکنون در باره آقای عماد افروغ صحبت می کنیم که در یک برنامه رسمی آمده است و اسامی فیلمها را نام برده! بعد هم در یک گفتگوی دیگر با خود شما.»

رحمانی اضافه کرد: «به من گفتند که می خواهید فیلمتان را خارج از مسابقه به نمایش بگذارید و من هم در جواب گفتم نه! اینجا بحث ممیزی پیش می آید و سئوال من این است اگر مشکل ممیزی دارد پس چرا در بخش چشم انداز می خواهید آن را به نمایش بگذارید؟ می گویند فیلم آقای عیاری مساله دار است و حاضر نیستند که یک نمایش نیز برای آن بگذارند. پس طبعا فیلم من درگیر موضوع دیگری است. ما پرسش می کنیم و دوستان پرخاش می کنند! متوجه نمی شوم موضوع چیست. مهمترین موضوع موجود، برخوردهای سلیقه ای است.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها