تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۶:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2249

محمد رسول اللهعلیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم «محمد رسول الله (ص)» از تجربه حضورش در مونترال گفت.این بازیگر که ایفای نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر در فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» را بر عهده داشت، درباره تجربه حضور این فیلم در جشنواره فیلم مونترال گفت: «حضور در جشنواره فیلم مونترال به عنوان نخستین حضور خارجی فیلم «محمد رسول الله (ص)» تجربه منحصر به فردی برای من بود و توانست کنجکاوی مرا از مواجه شدن با مخاطبان غیر ایرانی و البته غیر مسلمان برطرف کند.»

تماشاگران غیرمسلمان ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند

او با بیان این که بعد از نمایش فیلم به میان تماشاگران غیر مسلمان رفتم و با آن‌ها درباره فیلم گپ زدم ادامه داد: «من متوجه شدم که آن‌ها ارتباط خوبی با فیلم برقرار کرده‌اند و شخصا خیالم راحت شد که فیلم دوست داشته شد. بیشتر مخاطبانی که با آن‌ها صحبت کردم تماشاگرانی متعلق به اروپا و آمریکا بودند که خاستگاه مذهبی ویژه خود را داشتند و برای پیدا کردن پاسخ پرسش‌های خود از دین اسلام به تماشای این فیلم آمده بودند و یا به عبارتی دنبال کشف و شهود بودند.»

یک یهودی معتقد بود فیلم برای غیر مسلمان نسخه نپیچیده بود

بازیگر فیلم «روز واقعه» در ادامه با ذکر مثالی در توضیح صحبت‌های خود گفت: «برخی آمده بودند ببینند فیلمی با مضمون دین اسلام که توسط یک کارگردان ایرانی ساخته شده چگونه فیلمی است. برخی دیگر آمده بودند تا بدانند مذهب خود را کجای فیلم «محمد رسول الله (ص)» پیدا می‌کنند. به عنوان مثال با یک یهودی برخورد کردم که فیلم را دیده بود و می‌گفت که دوست داشته بداند نگاه فیلم نسبت به دین یهود چگونه بوده است. او معتقد بود فیلم بدون شعار دادن و نسخه پیچیدن درباره غیر مسلمان‌ها پیامش را رسانده و این مخاطب می‌گفت که بعد از این فیلم به شکل دیگری به مسلمان‌ها نگاه خواهد کرد. آنچه برای من به عنوان یک ایرانی مسلمان و بازیگر فیلم «محمد رسول الله (ص)» خوشایند بود این بود که مخاطبان با حال خوب از سالن بیرون آمدند و احساس می‌کردند صاحبان این فیلم سینمایی با آن‌ها محترم برخورد کرده‌اند.»

فیلم «محمدرسول الله (ص)» در نخستین حضور بین المللی موفق بود

شجاع نوری با گفتن این که اظهار نظر این فرد یهودی مرا یاد تجربه سفری که با عباس کیارستمی داشتم انداخت، تصریح کرد: «فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی ۳ دهه پیش در ژاپن نمایش داده شد. خوب یادم هست در آن زمان یک خانم ژاپنی از کیارستمی تشکر کرد که این فیلم را ساخته و معتقد بود که ساخته شدن این فیلم باعث شده تا به ماهیت واقعی ایرانی‌ها پی ببرد. فیلم «خانه دوست کجاست» زمانی در ژاپن نمایش داده شد که ایرانی‌های بسیاری در آن زمان برای کار به ژاپن می‌رفتند و تصویر این خانم ژاپنی از ایرانی‌ها، تصور هجوم عده زیادی آدم از کشوری به نام ایران برای یافتن کار در ژاپن بود که طبیعتا تصویر خوبی نبوده است و می‌گفت که دیدن فیلم کیارستمی باعث ایجاد تغییر نگاه در حس اولیه او نسبت به ایرانی‌ها شده است. حالا امروز فیلم «محمدرسول الله (ص)» در نخستین حضور بین المللی در جشنواره فیلم مونترال در حوزه تبیین اسلام به عنوان دینی رحمانی موفق عمل کرد و توانست چهره زیبایی از مسلمانان به تصویر بکشد.»

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. اسد
    ۲۸, شهریور, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    درود بر محمد سلام بر مجیدی

نظر شما


آخرین ها