قاسمخانی گفت: خودم آنقدر بیرون از سینما حالم بد است و بدبختی دارم که دوست دارم دو ساعتی که در سینما هستم و فیلم میبینم؛ حالم بهتر شود.
به گزارش سینماسینما، فیلم «خوب، بد، جلف» اولین تجربه سینمایی پیمان قاسمخانی در حوزه کارگردانی بود که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. رسم بر این بوده که فیلمهای کمدی در ادوار مختلف جشنواره فجر مورد اقبال جشنواره قرار نمیگرفتند اما امسال جشنواره دو فیلم کمدی را در بخش مسابقه خود جای داد گرچه هیچکدام هم توفیقی کسب نکردند.
قرار است چند سال دیگر فیلم جدی بسازید؟
جدی نیست کمدی است. اما کمدی سیاه.
فکر میکنید برای این فیلم کار سختتری در پیش دارید؟
نه، من وقتی این فیلم را ساختم؛ فهمیدم در کارگردانی چه کارهایی نباید انجام میدادم. خیلی خوشحالم که این فیلم را ساختم که انشاالله بعد از این کار فیلم خوبم را خواهم ساخت که متعجبتان خواهد کرد.
اکران فیلم در جشنواره باعث نمیشود که تعداد تماشاگران در اکران عمومی کم بشوند به ویژه در حوزه فیلمهای تجاری و کمیک؟
این را میگویند ولی شاید کسی علاقمند باشد دو یا سه بار فیلم را ببیند.
همین اتفاق برای «بارکد» اتفاق افتاد.
من تصور میکنم دوستانی این فیلم را میبینند و به دوستان دیگرشان توصیه میکنند که آن را ببینند.
وسوسه نشدید یکی از نقشهای فیلم را بازی کنید؟
نه؛ هرگز.
باتوجه به اینکه سینمای تلخ در میان قشر روشنفکر و رسانهای بیشتر جدی گرفته میشود؛ فکر نمیکنید در اکران مظلوم بمانید؟
آنها مظلوم هستند نه ما. ما اینجا مظلومیم آنها در اکران. آنجا از روی فیلمهای تلخ رد میشویم.
پس مطمئنید مردم استقبال میکنند؟
نه، مطمئن نیستم. به هرحال فیلمهای تلخ هم آینهای از اجتماع هستند و طبعا مشتریان خود را دارند.
آیا مردم الان حالشان خوب است و آیا آن فیلمها حال مردم را بدتر نمیکند؟
تصور من راجع به سینما این است که خودم آنقدر بیرون از سینما حالم بد است و بدبختی دارم که دوست دارم دو ساعتی که در سینما هستم و فیلم میبینم؛ حالم بهتر شود. ولی آدم نمیتواند سینمای جدی و واقعگرا و تلخ را نیز نادیده بگیرد و نقض کند.
احتمالا محک زدن کارگردانی برای نویسندهها کمی سخت است. چه اتفاقی افتاد که این ریسک را قبول کردید تا وارد وادی کارگردانی شوید؟
من از بدو ورودم به سینما علاقه به کارگردانی داشتم. اگر مصاحبههای بیست سال پیش من را بخوانید متوجه میشوید که به نیت کارگردانی وارد سینما شدم. منتهی در طول راه تنبل شدم و عقب افتادم و بهکلی ماجرا یادم رفت. درحال حاضر قضاوتی که شما میفرمائید خیلی برایم مهم نیست. هدف من این است که فیلمی بسازم که تماشاگر با دیدنش حالش خوب شود. فکر میکردم این حد تواناییام است. البته میتوانست بهتر از این هم باشد. خوشبختانه تماشاگران هم بعد از دیدن فیلم میگفتند حالمان خوب است.
و ممکن بود به برندتان آسیب جدی وارد کند.
اگر آدم قرار باشد به یک برند فکر کند اصلا نباید کار کند. البته شما لطف دارید، اما درکل جزو دغدغههای فکری من نبود که شاید کار قویتر باشد یا ضعیفتر.
شوخیهایتان هم شامل ممیزی شد؟
هفت مورد کوتاه ممیزی شد که در روند داستان تاثیرگذار نبود ولی بعضیهایش خیلی بامزه بود و دلم برایشان سوخت.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- ما اشتباهی شدیم!
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
- مروری بر فهرست متقاضیان پروانه ساخت، نمایش و تهیهکنندگی/ جیرانی، قاسمخانی و جوان درخواست صدور مجوز دادهاند
- پیمان قاسمخانی: تماشای کمدی در سالن سینما حال بهتری دارد
- «چپ، راست» تازهترین فیلم چهار کارگردان کمدی
- خوب بد جلف ۲ نوروز میآید
- واکنش جالب روزنامه جامجم به سریال «هیولا» مهران مدیری/ هیولایی که خسته است
- مهران مدیری و پیمان قاسمخانی با سریال هیولا به شبکه نمایش خانگی می آیند
- از «فروشنده» تا «نهنگ عنبر۲»/ ۱۱ فیلم با فروش بیش از ۱۰ میلیارد در سینمای ایران
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- «خوب، بد، جلف» سریال میشود
- پیمان قاسمخانی، مهمان جدید «سیوپنج» جیرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
آخرین ها
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود