تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۰:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 88811

سینماسینما، سمیه علیپور – انتشار آمار و ارقام حمایت‌های پرداختی به سینماگران از سوی موسسه رسانه‌های تصویری  بنیاد سینمایی فارابی فرصتی است برای ارزیابی این نکته که کدامیک از سینماگران بیش از باقی در سال‌های اخیر از کمک‌های دولتی بهره‌مند بوده‌اند.

به گزارش سینماسینما، سیاست مدیریت دولتی سینما مبنی بر علنی کردن آمار و ارقام پرداختی‌ها به سینماگران اقدامی در جهت شفاف‌سازی است که می‌تواند نشان دهد آنچه از سینماگر مستقل و یا فیلم و تولید مستقل تاکنون شنیده‌ایم چقدر با حقیقت انطباق دارد. آیا سینماگری که سال‌ها خود را در جمع فیلمسازان مستقل سینمای ایران جای می‌داد به واقع از دولت و حمایت‌های دولتی بی‌بهره بوده یا نه این‌ها عناوینی بوده دست‌ساز برای بهره‌مندی از هر دو موهبت: نمایش استقلال و جلب نظر مطبوعات و از سوی دیگر تامین هزینه‌ها از بودجه دولتی.

واقعیت آن است که با توجه به نقش دولت در سینمای ایران دریافت کمک‌های دولتی عملا عیب و عاری به حساب نمی‌آید: زمانی که سینماگر برای ساخت اثر خود نیازمند حداقل دو مرحله دریافت مجوز از دولت است، یکبار در مرحله پروانه ساخت و بار دیگر بعد از تولید و کسب پروانه نمایش، اینکه دولت دست در جیب خود کند و سینماگری که در چارچوب قرار داده مورد حمایت قرار دهد امری چندان دور از انتظار نیست، اما ماجرا زمانی از این خط صاف قابل درک خارج می‌شود که برخی سینماگران با سرپوش گذاشتن و یا نادیده گرفتن کمک‌های دریافتی از دولت عنوان مستقل را کنار نام خود می‌گذارند. در چنین شرایطی است که صداقت زیر سئوال می‌رود و این پرسش پیش می‌آید اگر سینماگری که از کمک دولتی هم بهره‌مند شده خود را مستقل می‌داند، پس آنانی که نه نامشان در فهرست فارابی دیده می‌شود و نه در فهرست منتشر شده از سوی موسسه رسانه‌های تصویری «چه» هستند؟

در مورد حمایت فارابی (اینجا) و معنا و مفهوم کمک‌های این نهاد نیاز به توضیح نیست: این بنیاد از ابتدای شروع به کار در نقش حمایتگر تولید در سینمای ایران ظاهر شده است، دامنه حمایت‌ها هم از پرداخت پول تا امکانات تولید را در برمی‌گیرد، اما در مورد موسسه رسانه‌های تصویری.

اینکه موسسه رسانه‌های تصویری و کسب حمایت این بخش جزو حمایت‌های دولتی محسوب می‌شود به این دلیل است که اغلب این موسسه زمانی یک اثر سینمایی را برای عرضه خریداری می‌کند که این اثر چندان از سوی موسسات خصوصی فعال در شبکه نمایش خانگی مورد استقبال قرار نگرفته باشد. در این شرایط است که موسسه به نوعی برای جبران خسارت‌های وارد شده به یک فیلم وارد میدان می‌شود و از بودجه دولتی که در اختیار دارد حق پخش فیلم‌ها را خریداری می‌کند.

این از حق پخش در شبکه نمایش خانگی، اما براساس آنچه که در جدول منتشر شده از سوی موسسه رسانه‌های تصویری آمده (اینجا) حمایت‌های این بخش فقط شامل خرید حق رایت نیست، بلکه در برخی موارد مشارکت در تولید، حق مالکیت و مشارکت در توزیع را نیز شامل می‌شود. براساس جدول منتشر شده از سوی موسسه چهار فیلم «برلین منفی ۷» در سال ۱۳۸۹، «قلاده‌های طلا» در سال ۱۳۹۰، «آفتاب، مهتاب، زمین» در سال ۱۳۹۱ و «اعترافات ذهن خطرناک من» در سال ۱۳۹۳ از حمایتی با عنوان مشارکت در تولید بهره‌مند شده‌اند و تصور می‌شود این سیاست تولید جزو اصلی‌ترین برنامه‌هایی بوده که در دولت روحانی تغییر کرد.

برای رسیدن به درکی درست‌تر از سینماگرانی که مورد حمایت‌های دولتی قرار گرفته‌اند با ملاک قرار دادن اسامی موجود در جدول موسسه رسانه‌های تصویری، مجموع حمایت‌هایی که شامل حال این سینماگران از سوی موسسه و بنیاد سینمایی فارابی شده به دست آمده است. براساس جمع این حمایت‌ها محمد خزاعی فقط برای دو فیلم «قلاده‌های طلا» و «امپراطور جهنم» بیشترین حجم دریافتی را از موسسه و فارابی داشته است. او در سال ۹۰ برای ساخت «قلاده‌های طلا» حدود ۲٫۷ میلیارد تومان از موسسه دریافت کرده و در سال ۱۳۹۵ کمک ۱ میلیاردی فارابی برای ساخت «امپراطور جهنم» شامل حال او شده است.

رتبه بعدی به سعید سعدی اختصاص دارد که چهار بار از فارابی و دو بار از موسسه پول دریافت کرده است. اختلاف مجموع دریافتی او با محمد خزاعی چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان است و نفر بعد جواد نوروزبیگی است: تهیه‌کننده‌ای که از اوایل دهه ۹۰ حضوری فعال در سینمای ایران داشت و بیش از اغلب تهیه‌کنندگان با فیلم اولی‌ها همکاری می‌کرد. او برای فیلم‌ها «یک سطر واقعیت»، «خرس»، «اعترافات ذهن خطرناک من» و «سوگ» از موسسه و «من و زیبا»، «مروارید»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «ربوده شده» و «جاودانگی» از بنیاد سینمایی فارابی حمایت دریافت کرده است.

یکی از اسامی قابل توجه در میان صدرنشینان وحید موسائیان است. سینماگری که اویل دهه ۸۰ با فیلم‌های مستقل و کم‌هزینه خود شناخته می‌شد، در سال ۱۳۹۰ فیلمی با بودجه فارابی با دریافت کمک هزینه ۲٫۳ میلیارد تومانی ساخت. «فرزند چهارم» البته در اکران نتوانست آنطور که موجب صرف هزینه شده بود سودی داشته باشد. او برای ساخت «قشنگ و فرنگ» هم در سال ۱۳۹۴ از فارابی حمایت دریافت کرد. موسسه رسانه‌های تصویری هم برای خرید حقوق «گلچهره» ۱۶۰ میلیون تومان به این فیلمساز پرداخت کرد.

محمد احمدی هم از آن اسامی است که شاید تصور نمی‌شد در این جدول میان صدرنشین‌ها قرار بگیرد، اما کمک‌هایی که او برای فیلم‌های «آزمایشگاه»، «گهواره‌ای برای مادر»، «دو ساعت بعد مهرآباد»، «به دنیا آمدن»، «جنجال در عروسی»، «حلزون» (رقص پا) و «اسکی‌باز» دریافت کرده او را بالاتر از تهیه‌کننده «برلین منفی ۷» قرار داده است. سیامک پورشریف برای ساخت یک فیلم ۲٫۴ میلیارد تومان بودجه دریافت کرده است.

منوچهر محمدی در سال ۱۳۹۳ حق رایت «مارمولک» را به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به موسسه فروخته و برای فیلم‌های «بوسیدن روی ماه»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «امکان مینا» و «اکسیدان» از فارابی حمایت جذب کرده است. محمدحسین قاسمی هم برای ساخت «نفس» ۱ میلیارد و برای تولید «آبجی» ۵۶۰ میلیون از فارابی دریافت کرده و حق رایت «آبجی» را به موسسه ۱۵۰ میلیون تومان فروخته است.

محسن امیریوسفی حقوق «آشغال‌های دوست داشتنی» را به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان به موسسه رسانه‌های تصویری واگذار کرده و برای حقوق «خواب تلخ» هم ۵۰ میلیون از موسسه دریافت کرده است. او همچنین ۶۹۵ میلیون برای ساخت «آشغال‌های دوست داشتنی» و ۳۰۰ میلیون برای ساخت فیلمی به اسم «جنگ‌زده» از فارابی بودجه دریافت کرده است.

نفر دهم فهرست علیرضا رئیسیان است. او برای ساخت فیلمی به اسم «لطفا بدون گناه» در سال ۱۳۹۰ حدود ۴۰۰ میلیون تومان از فارابی بودجه گرفته؛ فیلمی که نمی‌توان ردی از آن در تولیدات سینما یافت و «دوران عاشقی» را با بودجه ۴۵۰ میلیون تومانی فارابی ساخته و برای تولید فیلم دیگری به اسم «مردی بدون سایه» در سال ۱۳۹۶، ۵۱۰ میلیون تومان بودجه دریافت کرده است. او همچنین حقوق «چهل سالگی» را به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۲ به موسسه رسانه‌های تصویری واگذار کرده است.

از دیگر سینماگرانی که برای فیلم تحویل داده نشده بودجه از موسسه رسانه‌های تصویری دریافت کرده می‌توان به محمدرضا عرب اشاره کرد. او فیلم «تنهایی» را موسسه رسانه‌های تصویری تحویل نداده است و براساس جستجوهای صورت گرفته اطلاعاتی از ساخت این فیلم در دست نیست.

ردیف

نام سینماگر

دفعات دریافت حمایت از فارابی

مجموع دریافتی از فارابی (ارقام به ریال)

دفعات دریافت حمایت از موسسه

مجموع دریافتی از موسسه رسانه‌های تصویری (ارقام به ریال)

مجموع کل دریافتی (ارقام به ریال)

۱

سعید سعدی

۴

۲۴٫۷۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۵٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۹٫۹۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

جواد نوروزبیگی (۲ دریافتی موسسه به صورت مشترک)

۵

۱۷٫۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴

۱۲٫۲۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۹٫۶۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۳

وحید موسائیان

۲

۲۵٫۷۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۷٫۳۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴

محمد احمدی (۲ دریافتی از فارابی به صورت مشترک – ۱ دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۷

۲۴٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۱٫۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۵٫۸۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵

سیامک پورشریف

۰

۱

۲۴٫۷۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۴٫۷۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶

منوچهر محمدی

۴

۱۷٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۰٫۰۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷

محمد خزاعی

۱

۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۸٫۹۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (۳۳ درصد مشارکت موسسه)

۱۸٫۹۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸

محمدحسین قاسمی (۱ دریافتی از فارابی به صورت مشترک – دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۲

۱۵٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۷٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹

محسن امیریوسفی

۲

۹٫۹۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۵٫۹۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰

علیرضا رئیسیان

۳

۱۳٫۶۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۴٫۱۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱

محمدحسن نجم

۲

۹٫۸۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۳٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۳٫۳۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲

کیانوش عیاری

۲

۶٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۳

ابراهیم اصغری (دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۱

۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۴

امیر سمواتی (دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۳

۹٫۶۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱٫۱۲۲٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۵

فرشته طائرپور

۱

۵٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰

۵٫۳۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰٫۸۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۶

علیرضا داودنژاد (۱ دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۳

۵٫۹۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۴٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰٫۴۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۷

محمدحسین فرحبخش

۱۰

۵٫۲۸۴٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۴

۴٫۴۲۳٫۰۰۰٫۰۰۰

۹٫۷۰۷٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۸

محمدرضا عرب

۱

۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۲٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۹

رضا میرکریمی

۱

۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۰

پناه برخدا رضایی (دریافتی فارابی مشترک)

۱

۸٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۱٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۱

محمد پیرهادی

۰

۱

۸٫۵۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸٫۵۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۲

منیژه حکمت (۲ مورد از دریافتی‌های فارابی مشترک)

۳

۷٫۴۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸٫۱۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۳

ناصر رفائی

۲

۷٫۵۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸٫۰۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۴

پروانه مرزبان

۳

۷٫۲۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۷۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۷٫۹۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۵

علی رویین‌تن

۲

۷٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷٫۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۶

محسن آقاعلی‌اکبری

۱

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۶٫۵۴۴٫۷۶۱٫۴۵۰

۷٫۱۴۴٫۷۶۱٫۴۵۰

۲۷

علی لدنی

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۶٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۸

فرامرز قریبیان

۰

۲

۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۹

سیدامیر پروین حسینی (۱ دریافتی از فارابی مشترک)

۲

۳٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۳٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶٫۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۰

مهدی رحمانی (دریافتی موسسه مشترک)

۲

۴٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۱

علی قوی‌تن

۳

۳٫۹۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵٫۹۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۲

ابوالفضل صفاری

۲

۴٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۱٫۸۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵٫۹۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۳

مهدی گلی‌زاده

۱

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۴٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۴

مقصود جباری

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۴٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۵

محمدرضا شفیعی

۱

۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۶

علی شاه‌حاتمی

۱

۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۷

رضا درمیشیان

۱

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۲۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۸

مونا زندی حقیقی

۰

۱

۴٫۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۹

محمد حیدری منفرد

۱

۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۳٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۰

محسن دامادی (دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۲

۳٫۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۱

محمدعلی حسین‌نژاد

۱

۳٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۲

همایون رضا عطاردی (دریافتی فارابی مشترک)

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰۰

۱

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۳

سیداحمد نجفی

۲

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۴

ابوالفضل جلیلی

۱

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸

۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۵

علی حضرتی

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۶

علیرضا شجاع‌نوری

۱

۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴

۲٫۶۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۷۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۷

فریدون رسولیان (دریافتی فارابی مشترک)

۱

۲٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۸

شراره رخام

۰

۲

۳٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۹

فاطمه پوررحمانی

۰

۲

۳٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰

سیدمحسن جاهد (دریافتی از فارابی مشترک)

۱

۱٫۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۱٫۸۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۱

آزیتا موگویی

۰

۱

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۲

علی انصاریان، شهرام دانش‌پور

۰

۱

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۳

وحید اشتری تلخستانی

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۴

جمال گلی

۰

۴

۲٫۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۵

محمد قهرمانی

۰

۲

۲٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۶

عباس رافعی

۰

۱

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۷

محمدتقی مرادی، ساسان سالور، شعله مرادی

۰

۱

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۸

روح الله شمقدری

۰

۱

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۹

نسیم رفیعی قهفرخی

۰

۱

۲٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰

امیر فلک‌انگیز، قاسم فهیم‌خواه

۰

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۱

احمد اطراقچی، محمود محمودی

۰

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۲

حبیب‌الله کاسه‌ساز

۰

۱

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۳

محمد صدری

۰

۱

۱٫۸۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۸۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۴

نادر مقدس

۰

۱

۱٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۵

شفیعه آرزو اسحاقیان

۰

۱

۱٫۷۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۷۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۶

عباس جهانبخش (۱ دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۷

سعید آرمند

۰

۱

۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۸

محمدعلی انوشه

۰

۱

۱٫۵۴۶٫۴۰۰٫۰۰۰

۱٫۵۴۶٫۴۰۰٫۰۰۰

۶۹

حامد کلاهداری

۰

۱

۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۰

محسن زارعیان

۰

۱

۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۱

مجتبی پیری

۰

۱

۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۲

حبیب کاوش

۰

۳

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۳

کیومرث رکنی

۰

۱

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۴

مجید اسماعیلی

۰

۱

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۵

مهدی اللهیاری

۰

۱

۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۶

سعید شاهسواری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

۰

۱

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۷

حسین بنی‌احمدی

۰

۱

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۸

علیرضا عزیزی

۰

۲

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۹

عباس میردامادی

۰

۱

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۰

یاسمن نصرتی

۱

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۱

محسن مرادی دهفولی

۰

۱

۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۲

حبیب احمدزاده

۰

۳

۸۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۳

منوچهر زبردست

۰

۱

۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۴

احمد عبدالهیان بلوچی

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۵

رضا سلامی (۱ دریافتی از موسسه به صورت مشترک)

۰

۲

۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۶

رخشان بنی‌اعتماد

۰

۱

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۷

بایرام فضلی

۰

۱

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۸

مسعود اطیابی، صدرا عبدالهی

۰

۱

۶۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۹

حسین صابری

۱

۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۰

علیقلی امیراحمدی

۰

۱

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۱

محمدمهدی مسگران

۰

۱

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۲

فرشاد فرشته حکمت

۰

۱

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۳

نادر طریقت

۰

۲

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۴

مژگان ایلانلو

۰

۱

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۵

کریم آتشی

۱

۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۶

سامان سالور

۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۷

فرامرز نورالهی

۰

۴

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۸

عبدالرضا منجزی

۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۹۹

حسن ناظر

۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۰

حسن توکل‌نیا

۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۱

آلما فاضلی

۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۲

هوتن زنگنه‌پور

۰

۱

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۳

محمدمهدی دادگو

۰

۳

۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۴

غلامرضا گمرکی

۰

۲

۴۰۳٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۰۳٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۵

سیدحسین میرشهابی، رضا پدری

۰

۱

۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۶

سعید جهانیان

۰

۱

۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۷

محسن شایان‌فر

۱۱

۳۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۱

۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۸

وحید اسماعیلی

۰

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۹

مرضیه خطیب نقندری

۰

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۰

سهیلا پورمحمدی لویه

۰

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۱

رقیه حسینی

۰

۱

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۲

مجید توکلی

۰

۱

۲۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۳

عباس پوربافرانی

۰

۱

۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۴

عباس فکری دورباش

۰

۱

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۵

رامتین لوافی پور

۰

۱

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۶

مهدی افضلی

۰

۱

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۷

بابک محمدی‌املشی

۰

۱

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۸

علیرضا حیدری

۰

۱

۱۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۱۹

داود آتش افروز

۰

۱

۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲۰

محسن مسافرچی

۰

۱

۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲۱

منوچهر شاهسواری

۰

۲

۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲۲

محمدرضا بادکوبه

۰

۱

۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲۳

ضیاءبخش شجاعی‌مهر، کامبوزیا پرتوی

۰

۱

۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲۴

محمدرضا رئیسی

۰

۲

۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۱۲۵

مصطفی نظری‌زاده کرمانی

۰

۱

۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها