تبدیل شعر «استفن کینگ» به سریال تلویزیونی

شعر روایی «کلیسای بون» سروده «استفن کینگ» ـ جنایی‌نویس مطرح آمریکایی ـ مورد اقتباس تلویزیونی قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماسینما، «لوپر» نوشت: «کریس لانگ» تهیه‌کننده «آقای مرسدس»، و «دیوید آیر» کارگردان فیلم «جوخه انتحار»، در کنار هم قرار گرفته‌اند تا شعری از «استفن کینگ» را به سریالی تلویزیونی تبدیل کنند.

«کلیسای بون» قطعه شعری روایی است که جنایی‌نویس مشهور آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ سروده است. این شعر بعدها در آنتولوژی کارهای «کینگ» که «بازار رویاهای بد» نام داشت، منتشر شد.

داستان این شعر درباره سفری اکتشافی در دل جنگل برای پیدا کردن کلیسایی موهوم به نام «بون» است. داستان این شعر از زبان سه نفر باقی‌مانده از گروهی ۳۲ نفری که به این سفر رفته‌اند، روایت شده است.

«استفن کینگ» این روزها به شدت مشغول است؛ پس از موفقیت فیلم اقتباسی «آن» در گیشه سینماها، دنباله این پروژه خیلی زود در دست ساخت قرار گرفته است. در این میان «مایک فلاناگان» در حال کارگردانی «دکتر اسلیپ» ـ دنباله فیلم معروف «درخشش» ـ است و «جی.جی. آبرامز» تا تابستان اقتباس تلویزیونی «کَسِل راک» را به روی آنتن می‌برد.

«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» با استقبال گرمی روبه‌رو شد و دیری نپایید که به سینما نیز راه یافت.

کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند؛ فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رستگاری در شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 81197 و در روز شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵:۲۱
2024 copyright.