جایزه بهترین اقتباس سینمایی به «کتابفروشی» رسید

نمایشگاه کتاب فرانکفورت، جایزه بهترین اقتباس سینمایی از یک اثر ادبی در سال ۲۰۱۷ را به فیلم «کتابفروشی» (The Bookshop) اهدا کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «کتابفروشی» با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته پنلوپه فیتزجرالد با کارگردانی ایزابل کوشت ساخته شده است. کتاب «کتابفروشی» به قلم پنلوپه فیتزجرالد نویسنده سرشناس انگلیسی‌ سال ۱۹۷۸ منتشر و نامزد جایزه بوکر شد.

ایزابل کوشت اسپانیایی با اقتباس از کتاب فیتزجرالد فیلمی با بازی امیلی مورتیمر، بیل نای و پاتریشیا کلارکسون ساخته است. این فیلم از سوی نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان برترین اقتباس سینمایی از یک اثر ادبی را دریافت کرد.

در سال‌های گذشته، نمایشگاه کتاب فرانکفورت این جایزه را به فیلم «جانوران شب‌زی»، فیلم تحسین شده تام فورد و «کارول» به کارگردانی تاد هینز اهدا کرده بود.

رقبای «کتابفروشی» برای رسیدن به جایزه فیلم‌های «نافرمانی» (Disobedience) به کارگردانی سباستین للیو، بر اساس رمانی از نایومی آلدرمن، و «کشتن استلا» (Killing Stella) به کارگردانی جولیان پولسلر، بر اساس کتابی از مارلن هاسهوفر، بودند.

کوشت درباره دست یافتن به این جایزه گفت: «این فیلم درباره علاقه به کتاب و شور زندگی است. از نمایشگاه کتاب فرانکفورت سپاسگزارم که به این شکل از فیلم قدردانی کرد.»

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 69073 و در روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷:۱۲
2024 copyright.