حمایت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و رابرت دنیرو از مریل استریپ

مریل استریپ انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، نهاد برگزارکننده جایزه گلدن‌گلوب از مریل استریپ برای دفاع از رسانه‌ها تقدیر کرد.

به گزارش سینماسینما، مریل استریپ در جریان سخنرانی هنگام دریافت جایزه سسیل بی‌دومیل ضمن انتقاد از ترامپ گفته بود: «ما به رسانه‌های پایبند به اصول نیازمندیم تا قدرت را پاسخگو نگاه داریم.»

لورنزو سوریا رییس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در حمایت از استریپ گفت:‌ «به عنوان سازمانی از روزنامه‌نگاران، همگام با تو در دفاع از آزادی بیان ایستاده‌ایم و هر گونه تلاشی برای سانسور را رد می‌کنیم. برای حمایت تزلزل‌ناپذیرت از هنر از تو ممنونیم.»

در این میان بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود از جمله رابرت دنیرو نیز حمایت خود را از مریل استریپ اعلام کردند. رابرت دنیرو در نامه‌ای نوشت: «چیزی که گفتی عالی بود. لازم بود که این حرف‌ها گفته شود و تو به زیبایی بیانشان کردی. اینکه هنگام دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری دست به این کار زدی، سبب شد که احترام بسیاری برای تو قائل شوم. من هم در احساسات تو درباره قلدرها شریکم.»

البته این نخستین بار نیست که دنیرو به وضوع مخالفت خود را با دونالد ترامپ آشکار می‌کند. او پیش از انتخابات نیز با انتشار یک ویدیو به شدت به ترامپ حمله کرده و او را با الفاظی چون «احمق» و «نادان» خطاب کرده بود.

وایولا دیویس که در مراسم گلدن گلوب جایزه سسیل بی‌دومیل را به مریل استریپ اهدا کرد پس از مراسم گفت: «برخی اوقات لازم است فردی جسارت به خرج دهد و آنچه را که همه احساس می‌کنند بر زبان جاری کند.»

استریپ در جریان مراسم گلدن گلوب و هنگام دریافت جایزه سسیل بی‌دومیل با انتقاد از تمسخر یک خبرنگار معلول از سوی دونالد ترامپ از لزوم وجود رسانه‌های پایبند به اصول و اخلاق‌مدار برای پاسخگو نگاه داشتن ترامپ در جریان چهار سال دوران ریاست‌جمهوری سخن گفت.

البته ترامپ نیز سخنان استریپ را بی‌پاسخ نگذاشت و او را یکی از افراطی‌ترین بازیگران زن هالیوود و پادوی هیلاری کلینتون خواند که بدون داشتن شناخت کافی به او حمله می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39743 و در روز پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶:۱۸
2024 copyright.