حمله جدید رولینگ به ترامپ/ مقایسه ترامپ با شخصیت منفی «هری پاتر»

ترامپ، جی.کی. رولینگجی‌. کی. رولینگ، نویسنده رمان‌های «هری پاتر» در نامه‌ای که اخیرا برای بنیاد «پن» آمریکا نوشته، رئیس‌جمهوری جدید این کشور را «متعصب» خوانده است. 

به گزارش سینماسینما، اسکاتس‌من نوشت: جی. کی. رولینگ، رمان‌نویس مشهور انگلیسی و خالق هفت‌گانه هری پاتر، در نامه‌ای که خطاب به بنیاد پن آمریکا نوشته، در دفاع از آزادی بیان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید ایالات‌متحده آمریکا را «متعصب» خطاب کرده است. رولینگ از نوامبر و در بحبوحه رقابت نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا، به مخالفت با ترامپ برخاست و اظهارات تندی درباره او منتشر کرد. او که از سال ۱۹۹۳ در اسکاتلند زندگی می‌کند، اخیرا در دسامبر، نامه‌ای به اعضای مرکز پن نوشت و در آن عنوان کرد: «رویدادهای ماه گذشته، بسیاری از آمریکایی‌ها را شوکه و از خود بیخود کرده است. مسائل بسیاری در مرحله‌ای ناپایدار و نهادهای ارزشمند در معرض خطر بالقوه قرار گرفته‌اند.» نویسنده «خلأ موقت» و «کرم ابریشم» در ادامه آورده است: «ماه گذشته، من به بنیاد پن آمریکا در نیویورک پیوستم و با وجود تعجب برخی، از آزادی بیان دونالد ترامپ دفاع کردم. آن زمان من گفتم که آزادی بیان او، از آزادی من برای اینکه او را متعصب بخوانم، حمایت می‌کند. ترامپ به‌طور کامل از آزادی بیان خود سود جسته؛ حالا نوبت بقیه ماست تا از حق آزادی بیا‌نمان استفاده کنیم.»
نویسنده هری پاتر در ادامه عنوان کرده است: «اگر ما الان حرف نزنیم، حق صحبت‌کردنمان در آینده‌ را به خطر می‌اندازیم.» رولینگ از زمان انتخاب ترامپ به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه تا برگزیده‌شدنش به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، واکنش‌های تندی نسبت به او نشان داده و این مسئله باعث شده است برخی از کاربران توئیتر که او را دنبال می‌کنند، بگویند: «ریاست‌جمهوری آمریکا به یک نویسنده انگلیسی چه ربطی دارد؟» رولینگ در پاسخ به یکی از همین اعتراض‌ها گفته بود: «وقتی مردی این‌قدر ناآگاه و فردی که بازی‌دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، این مسئله به همه ربط دارد.»
رولینگ در یکی از تندترین توئیت‌هایش، ترامپ را در زمان نامزدی حزب جمهوری‌خواه، با ولدمورت، شخصیت منفی داستان‌های جادوگری هری پاتر مقایسه کرد. او در پاسخ به مقاله‌ای با عنوان «به این دلیل، مردم تاجر آمریکایی، دونالد ترامپ را لرد ولدمورت می‌خوانند»، نوشت: «چه وحشتناک؛ ولدمورت اصلا به بدی ترامپ نبود.»
نویسنده «آوای فاخته»، همچنین در روز ششم اکتبر در توئیترش نوشت: «اگر همه ما همزمان ctrl-alt-del را بگیریم، شاید بتوانیم سال ۲۰۱۶ را به زور، ریبوت (دوباره راه‌اندازی)‌کنیم.»

منبع: وقایع اتفاقیه

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 38657 و در روز پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷:۳۹
2024 copyright.