عبور جنگ ستارگان از مرز یک میلیارد دلار فروش در جنگ گیشه

«جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای» از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور و سال نوی میلادی را با عنوان فیلمی یک میلیارد دلاری آغاز کرد.

به گزارش سینماسینما، کمپانی دیزنی چند سال پیش «لوکاس فیلم» را با هزینه کردن ۴ میلیارد دلار خریداری کرد و به این ترتیب امتیاز مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» را از آن خود کرد. حال با اکران «آخرین جدای» و فروش یک میلیارد دلاری مجموع فروش سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» تحت مالکیت دیزنی به چهار میلیارد دلار رسیده است.

در آخرین پایان هفته سال ۲۰۱۷، فیلم «جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای» همچنان پرفروش‌ترین اثر سینمایی بود. این فیلم با اکران در بیش از ۴ هزار سالن سینما در سه روز پایانی هفته به فروش ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دست پیدا کرد، بر اساس پیش‌بینی‌ها با فروش روز دوشنبه میزان فروش «آخرین جدای» به بیش از ۶۵ میلیون دلار خواهد رسید.

تا اینجای کار «جنگ ستارگان: آخرین جدای» ۲۵ درصد کمتر قسمت پیشین «جنگ ستارگان» فروش دارد که دو سال پیش در مدتی مشابه بیش از ۷۴۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی بلیت فروخته بود. «جنگ ستارگان: آخرین جدای» هنوز در چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان اکران نشده است و به فروش در چین امید بسیار زیادی دارد.

دیگر اثر پرطرفدار در حال اکران «جومانجی:‌ بازگشت به جنگل» محصول کمپانی سونی است. این فیلم در سه روز پایان هفته گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلار فروش داشت و پیش بینی می‌شود پس از پایان سه روز به فروش بالای ۶۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

«جومانجی» در گیشه بین‌الملل نیز موفق بود و به فروش ۶۷ میلیون دلاری در ۵۰ کشور دست پیدا کرد. به این ترتیب «جومانجی» تا پایان یکشنبه در سراسر جهان به فروش ۳۲۳ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

«آوازخوان حرفه‌ای ۳» سومین فیلم پرفروش هفته گذشته بود. بیشتر تماشاگران این دنباله کمدی را زنان تشکیل می‌دادند. این فیلم از اکران در بیش از ۳ هزار سالن سینما ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به دست آورد. آنا کندریک، ربل ویلسون، هیلی استیفلد، بریتانی اسنو و الیزابت بنکس بازیگران اصلی «آوازخوان حرفه‌ای ۳» هستند.

فیلم موزیکال «برترین شومن» با بازی هیو جکمن نسبت به هفته نخست اکران رشد فروش داشت و افزایش ۷۳ درصدی نسبت به هفته نخست به فروش ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. این فیلم خارج از آمریکا در ۵۸ کشور اکران شد و در آن‌ها بیش از ۲۸ میلیون دلار فروش داشت.

پنجمین اثر پرفروش سینمای آمریکا در آخرین هفته سال ۲۰۱۷ یک انیمیشن بود. «کوکو» که مدعی اصلی اسکار بهترین انیمیشن است در جدول پرفروش‌ها پایین‌تر از انیمیشن «فردیناند» قرار گرفت.

دو فیلم مدعی فصل جوایز سینمایی یعنی «تاریک‌ترین ساعت» با بازی گری اولدمن و «تمام پول‌های جهان» به کارگردانی ریدلی اسکات دیگر فیلم‌های پرفروش هفته گذشته بودند.

شکست‌خوردگان گیشه نیز فیلم‌های «کوچک شدن» به کارگردانی الکساندر پاین و کمدی «Father Figures» بودند. «کوچک شدن» با بازی مت دیمن علیرغم در اختیار داشتن نزدیک به ۳ هزار سالن سینما تنها اندکی بیش از ۴ میلیون دلار فروش داشت. در این فیلم مت دیمن نقش مردی را بازی می‌کند که برای دست یافتن به یک زندگی مرفه تصمیم می‌گیرد در یک عمل غیرعادی کوچک شود.

«Father Figures» از «کوچک شدن» نیز وضعیت بدتری داشت و در سه روز پایانی هفته تنها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. در این فیلم داستان دو برابر روایت می‌شود که دنبال پدر واقعیشان می‌گردند. اوون ویلسون، اد هلمز و جی‌کی سیمونز بازیگران این کمدی هستند.

هفته پیش موفق‌ترین اثر در میان فیلم‌های با اکران محدود، «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بود. این فیلم در دومین هفته اکران محدود به میانگین فروش چشمگیر ۸۵ هزار دلار در هر سالن سینما دست پیدا کرد.

دیگر فیلم‌ اکران محدود «نخ خیالی» به کارگردانی پل توماس اندرسون بود که با بازی درخشان دنیل دی‌لوئیس در هر سالن سینما ۷۶ هزار دلار به دست آورد.

ردیف

نام فیلم

فروش سه روز آخر هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

۱

جنگ ستارگان: آخرین جدای

Star Wars: The Last Jedi

۵۲.۴

۵۱۷.۱

۲

جومانجی:‌ به جنگل خوش آمدید

Jumanji: Welcome to the Jungle

۵۰.۵

۱۶۹.۸

۹۰

۳

آوازخوان حرفه‌ای ۳

Pitch Perfect 3

۱۷.۷

۶۴.۲

۴۵

۴

برترین شومن

The Greatest Showman

۱۵.۲

۴۸.۷

۸۴

۵

فردیناند

Ferdinand

۱۱.۶

۵۳.۸

۱۱۱

۶

کوکو

Coco

۶.۵

۱۷۸.۹

بین ۱۷۵ تا ۲۰۰

۷

همه پول‌های جهان

All The Money in The World

۵.۴

۱۲.۶

۸

تاریک‌ترین ساعت

Darkest Hour

۵.۲

۱۷.۹

۹

کوچک شدن

Downsizing

۴.۶

۱۷

۶۸

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 76454 و در روز دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵:۳۴
2024 copyright.