قسمت دوم «ایت» از خرداد ۱۳۹۷ کلید می‌خورد/بازگشت دلقک ترسناک

از زمانی‌که فیلم «آن» روی پرده‌ سینماها رفت و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ژانر وحشت تاریخ هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان شد، مشخص بود که قرار است دنباله‌ای هم برای آن متصور باشیم. به گزارش سینماسینما، البته با دیدن پایان‌بندی این اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ نیز می‌شد به این نتیجه رسیدکه دنباله‌ای برای «آن» وجود خواهد داشت. البته تاریخ اکران دنباله این فیلم فارغ از موفقیتی که در گیشه داشت در همان ابتدا از سوی برادران وارنر به‌عنوان توزیع‌کننده و نیولاین به‌عنوان سازنده برای روز ششم سپتامبر سال ۲۰۱۹ تعیین شده بود. حالا خبر رسیده مراحل فیلمبرداری قسمت دوم این فیلم ترسناک، از اوایل فصل تابستان و در شهر تورنتو کشور کانادا آغاز خواهد شد. اتفاقی که قطعا خبر خوشحال‌کننده‌ای برای اهالی سینما بود.
البته کسانی که پیگیر آثار استیون کینگ هستند می‌دانند که از روی رمان «آن» قبلا یک مینی‌سریال به همین نام و در دو اپیزود ساخته شده‌است. دو اپیزودی که تامی لی والاس آن را کارگردانی کرد و در سال ۱۹۹۰ از شبکه ABC پخش شد. با پیگیری آن چه در این دو اپیزود اتفاق افتاده بود می‌شد حدس زد که فارغ از موفقیت‌های «آن» باید منتظر ساخت ادامه آن نیز بود. داستان سریال در شهری دری و در ایالت مین آمریکا می‌گذرد و درباره گروهی از نوجوانان معروف به «باشگاه بازندگان» است که با موجود عجیبی به نام «پنی وایز» روبه‌رو شده‌اند. پنی وایز بیشتر خود را به شکل یک دلقک به نوجوانان نشان می‌دهد. دو اپیزود سریال در دو دوره زمانی اتفاق می‌افتاد. اپیزود اول مانند فیلم سینمایی «آن» در سال ۱۹۶۰ می‌گذشت و اعضای باشگاه بازندگان برای نخستین‌بار با پنی وایز برخورد می‌کنند. بخش دوم داستان اما در سال ۱۹۹۰ رخ می‌دهد که در آن پنی وایز از خواب ۳۰ساله خود بیدار شده و اعضای باشگاه بازندگان که حالا هرکدام بزرگ شده و زندگی شخصی دارند مجبور می‌شوند دوباره با ترس‌های دوران کودکی خود روبه‌رو شوند. به نظر می‌رسد این همان داستانی است که دنباله فیلم «آن» نیز درباره آن خواهد بود. قرار است قسمت دوم این فیلم توسط اندی موشیاتی ساخته شود. کارگردانی که در مورد محصول او گفته شده با اینکه مینی‌سریال نیز طرفداران خاص خود را داشت و در مجموع اثری قابل احترام است، اما نسخه اندی موشیاتی در به تصویر کشیدن بهتر توصیفات و وفاداری به رمان استفن کینگ، بسیار موفق‌تر بود. به این موارد اضافه کنید که گفته شده خود کینگ هم علاقه زیادی به مینی‌سریال داشته است. موشیاتی پیش از اکران فیلم «آن» در سال ۲۰۱۷، از ایده‌های خود برای ساخت دنباله آن خبر داده بود. به گزارش «زومجی» محل فیلم‌برداری فیلم جدید، شهر تورنتو کانادا خواهد بود و سازندگان استودیو پاین‌وود تورنتو را مدنظر قرار داده‌اند. البته به نظر می‌رسد لوکیشن شهر دِری تغییری نکند و بار دیگر شهر پورت هوپِ استان انتاریو باشد. در حال حاضر تاریخ ۱۸ژوئن (۲۸ خرداد ماه)، تاریخ اولیه اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلم‌برداری این پروژه است و انتظار می‌رود که فیلم‌برداری قسمت دوم فیلم در ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان ماه) به پایان برسد. تاریخ اولیه اعلام‌شده برای اکران قسمت دوم این فیلم نیز ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸) است. به نظر می‌رسد با توجه به این اتفاقات فیلم دوم «آن» هم بتواند به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت در دنیا تبدیل شود. فیلمی که هنوز به‌صورت رسمی بازیگران درنظر گرفته‌ شده برای دنباله آن معرفی نشده‌اند، اما انتظار می‌رود بازیگران سرشناسی در دنباله این فیلم حضور داشته باشند.
با توجه به فروش فوق‌العاده ۷۰۰ میلیون دلاری، سازندگان فیلم «آن» مشکلی برای راضی‌کردن بازیگران معروف در قسمت دوم نخواهند داشت. به احتمال فراوان طی یکی دوماه آینده نام بازیگران دنباله این فیلم به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد تا مراحل فیلم‌برداری نیز در همان تاریخ اعلام‌شده آغاز شود.

منبع: آسمان آبی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80765 و در روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۹:۱۰
2024 copyright.