مراحل نهایی یک پروژه‌ی فیلم‌سازی بعد از ۴۰ سال

پروژه فیلم ناتمام «اورسن ولز» پس از ۴۰ سال به مراحل پایانی و تکمیل نزدیک می‌شود.

به گزارش سینماسینما، فیلم ناتمام «اورسن ولز» با عنوان «روی دیگر باد» با نقش‌آفرینی «جان هوستون» و «دنیس هوپر» که توسط کمپانی «نتفیلکس» در حال ترمیم و تکمیل است با استخدام «باب موراسکی» و «اسکات میلان» تدوینگر و صداگذار برنده اسکار به مراحل پایانی ساخت نزدیک می‌شود.

کمپانی «نتفلیکس» در ماه مارس امسال حق جهانی ساخت و توزیع فیلم «روی دیگر باد» را به دست آورد تا آن را برای اکران در سال ۲۰۱۸ میلادی آماده کند.

«ولز» ساخت این فیلم را در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و مراحل فیلمبرداری آن تا شش سال به دلیل تغییر بازیگران و فیلمنامه و همچنین مسائل مالی به طول انجامید، اما پس از پایان فیلمبرداری، نگاتیوها بایگانی شدند و منازعات حقوقی بر سر این که مالک اصلی فیلم چه کسی است «اورسن ولز» را از ادامه کار و نهایی کردن فیلمش بازداشت و او تنها ۴۰ دقیقه از فیلم را تدوین کرد.

در این فیلم «جان هوستون» در نقش کارگردانی کهنه‌کار بازی می‌کند که در تلاش است آخرین فیلم خود را تکمیل کند و در عین حال با دسته‌ای از کارگردانان جوان نیز رقابت زیادی دارد. در این فیلم «دنیس هوپر» و «پیتر بوگدانویچ» نیز بازی کرده‌اند.

اورسن ولز روز دهم اکتبر ۱۹۸۵ در سن ۷۰ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.

وی با وجود آن‌که در زمان خود کمتر مورد توجه قرار گرفت، امروزه یکی از کسانی است که از لحاظ جنبه‌های بصری سینما بسیار مورد تحسین است و فیلم «همشهری کین» او “عنوان بهترین فیلم اول” یک کارگردان در تاریخ سینما را در اختیار دارد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71774 و در روز پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۴:۳۰
2024 copyright.