موفقیت «جنگ سیاره میمون‌ها»، «کوکو» و «بازی تاج و تخت» در جوایز VES

برندگان شانزدهمین دوره جوایز سالانه جامعه جلوه‌های تصویری معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما، “جنگ سیاره میمون‌ها” با دریافت جایزه اصلی یا جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک فیلم بلند فوتورئال در شانزدهمین دوره جوایز سالانه جامعه جلوه‌های تصویری (VES) یک قدم به دریافت اسکار بهترین جلوه‌های تصویری نزدیک شد.

تازه‌ترین فیلم مجموعه سینمایی “سیاره میمون‌ها” در مجموع چهار جایزه VES را از آن خود که برندگان آن صبح چهارشنبه به وقت ایران در بورلی هیلتن معرفی شدند. این فیلم در بخش‌های شخصیت انیمیشینی، شبیه‌سازی و ترکیب‌بندی نیز جایزه گرفت.

جو لتری، دان لمون، دانیل بارت و جوئل ویست سازندگان جلوه‌های تصویری “جنگ سیاره میمون‌ها” برای کار خود در این فیلم نامزد اسکار بهترین جلوه‌های تصویری نیز هستند و در این بخش با فیلم‌های “بلید رانر ۲۰۴۹”، “نگهبانان کهکشان جلد ۲”، “کونگ: جزیره جمجمه” و “جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای” رقابت می‌کنند.

در ۱۵ سال گذشته، ۱۰ برنده جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک فیلم بلند فوتورئال در جوایز VES، جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را هم دریافت کردند، از جمله سال گذشته که “کتاب جنگل” از شرکت دیزنی هر دو جایزه را برد. یک سال جایزه آکادمی به فیلم برنده جایزه جلوه‌های تصویری مکمل (“هوگو”) رسید.

“بلید رانر ۲۰۴۹” در جوایز جامعه جلوه‌های تصویری در بخش محیط‌ خلق‌شده پیروز شد و “دانکرک” جایزه بخش جلوه‌های تصویری مکمل در یک فیلم بلند فوتورئال را از آن خود کرد.

“کوکو” دیگر پیروز بزرگ جوایز VES بود و مانند “جنگ سیاره میمون‌ها” در چهار بخش از جمله جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک فیلم بلند انیمیشن برنده شد. این فیلم در بخش انیمیشن، جوایز شخصیت انیمیشینی، محیط‌ خلق‌شده و شبیه‌سازی را هم گرفت.

در بخش‌ تلویزیون، سریال “بازی تاج و تخت” با دریافت پنج جایزه از جمله جایزه جلوه‌های تصویری چشمگیر در یک اپیزود فوتورئال، به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد. این سریال سال گذشته نیز در این جوایز پنج جایزه گرفت.

جایزه یک عمر دستاورد VES به جان فاورو (“کتاب جنگل” و “شیرشاه” که هنوز اکران نشده است) اعطاء شد.

جایزه ژرژ ملی‌یس به جو لتری، استاد جلوه‌های تصویری شرکت وتا دیجیتال رسید که سازنده جلوه‌های تصویری “آواتار”، “ارباب حلقه‌ها” و “سیاره میمون‌ها” است. معرفی لتری با نمایش چهار فیلم ویدیویی همراه بود که در آن‌ها اندی سرکیس بازیگر نقش سزار در سه‌گانه “سیاره میمون‌ها”، استیون اسپیلبرگ، پیتر جکسن و جیمز کامرون به او ادای احترام کرده‌اند.

مارک همیل بازیگر نقش لوک اسکای‌واکر در سری فیلم‌های “جنگ‌های ستاره‌ای” یکی از اعطاءکنندگان جوایز بود. پاتن آزوالت کمدین برای هفتمین بار اجرای مراسم جوایز سالانه جامعه جلوه‌های تصویری را به عهده داشت که در حضور بیش از هزار مهمان برگزار شد. این جوایز هر سال از دستاوردهای جلوه‌های تصویری در بخش‌های فیلم، انیمیشن، تلویزیون، فیلم‌های تبلیغاتی و بازی‌های ویدیویی تقدیر می‌کند.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80618 و در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱:۱۷
2024 copyright.