پایان حکمرانی «جومانجی» با اکران «علاج مرگ» در سینماهای آمریکا

فیلم «دونده مارپیچ: علاج مرگ» سرانجام به حکمرانی «جومانجی: به جنگل خوش‌ آمدید» بر گیشه سینمای آمریکای شمالی پایان داد.

به گزارش سینماسینما، هفته گذشته فیلم‌های جدیدی در سینماهای نقاط مختلف جهان روی پرده رفتند که موفق‌ترین آن‌ها در سراسر جهان «دونده مارپیچ: علاج مرگ» بود. «علاج مرگ» در آمریکا بیش از ۲۳ میلیون دلار و در سایر نقاط جهان بیش از ۶۲ میلیون دلار فروش داشت.

«علاج مرگ» آخرین قسمت از سری فیلم‌های «دونده مارپیچ» است. این فیلم در اصل قرار بود سال گذشته روی پرده سینما برود اما پس از آسیب‌دیدگی شدید دیلن اوبراین در صحنه فیلمبرداری کار ساخت و اکران آن به تعویق افتاد. کارگردانی سری فیلم‌های «دونده مارپیچ» را که قسمت نخست آن سال ۲۰۱۴ اکران شد، وس بال بر عهده داشت.

در کنار اکران موفق فیلم «علاج مرگ» فیلم از سینمای مستقل آمریکا با بازی کریستین بیل روی پرده سینما رفت و در اکران گسترده با فروش ۱۰ میلیون دلاری در رده سوم پرفروش‌ها قرار گرفت. در فیلم «دشمن‌ها» (Hostiles) به کارگردانی اسکات کوپر نقش‌های اصلی را کریستین بیل و رزموند پایک بازی می‌کنند.

«دشمنان» از آن دست فیلم‌هایی بود که در میان نامزدهای اسکار جایی نداشت اما فیلم‌هایی که نامشان به فهرست نامزدهای اسکار راه پیدا کرده بود با افزایش فروش روبه‌رو شدند. از میان آن‌ها می‌توان به فیلم «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل‌تور اشاره کرد.

«پست» با بازی مریل استریپ و تام هنکس به لطف نامزد شدن برای اسکار هفته پیش پنجمین اثر پرفروش سینمای آمریکا بود. این فیلم تا اینجای کار در آمریکای شمالی به فروش ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرده است.

«شکل آب» هم وضعیت مشابهی داشت با این تفاوت که به دلیل اکران محدودتر در ۸۰۰ سالن سینما فروش کمتری داشت. مجموع فروش جهانی «شکل آب» به عنوان یکی از شانس‌های اصلی اسکار تا کنون به بیش از ۵۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

دیگر نامزدهای اسکار بهترین فیلم از جمله «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»‌ نیز از موهبت مطرح شدن نامشان در اسکار بهره‌مند شدند. این فیلم با بازی فرانسیس مک‌دورمند هفته گذشته در آمریکای شمالی فروش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را تجربه کرد در حالی مجموع فروش جهانی فیلم به بالای ۷۱ میلیون دلار رسید. فیلم‌های «نخ خیالی» (Phantom Thread) و «تاریک‌ترین ساعت»‌ نیز هر کدام ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش داشتند.

در میان نامزدهای اسکار کمترین فروش به فیلم «با نام خودت صدایم بزن» تعلق داشت که هفته را با فروش ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری به پایان رساند.

علیرغم ورود فیلم‌های تازه‌ وارد و افزایش فروش مدعیان اسکار، رتبه دوم پرفروش‌های سینمای آمریکا در اختیار «جومانجی:‌ به جنگل خوش آمدید» بود که در سه روز پایانی هفته در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد و بیش از ۱۶ میلیون دلار از بلیت‌های آن فروخته شد. فروش «جومانجی» فقط در آمریکا بیش از ۳۳۸ میلیون دلار است. آمار فروش جهانی نشان می‌دهد که «جومانجی» با فروش ۸۲۲ میلیون دلاری به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ کمپانی سونی تبدیل شده است.

فیلم موزیکال «برترین شومن» با بازی هیو جکمن نیز همچنان از مدعیان گیشه است. این فیلم با فروش ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری هفته را به پایان رساند. میزان افت فروش ۱۱ درصدی نسبت به هفته گذشته برای این فیلم آمار بسیار خوبی است. مجموع فروش «برترین شومن‌» در آمریکا به بیش از ۱۲۶ میلیون دلار و فروش جهانی آن به بیش از ۲۵۹ میلیون دلار رسیده است.

صحبت از نامزدهای اسکار که به میان می‌آید، بیشترین توجه به سمت نامزدهای بهترین فیلم می‌رود اما فیلم «من، تونیا» بدون اینکه نامزد بهترین فیلم شود با افزایش فروش روبه‌رو شد. البته مارگو رابی بازیگر نقش اصلی فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد و همین موضوع فروش ۳ میلیون دلاری فیلم را در ۹۰۰ سالن سینما تضمین کرد. «من، تونیا»‌ در استرالیا؛‌ زادگاه مارگو رابی، از مدعیان گیشه و پرفروش‌ترین فیلم این روزها است.

در میان فیلم‌های پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا نام یک اثر بالیوودی هم به چشم می‌خورد. فیلم حماسی «پدماوت»‌ هفته گذشته در سه روز پایانی هفته بیش از ۴ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم  با بازی دیپیکا پادوکن، شاهد کاپور و رانویر سینگبر اساس حماسه پدماوت ساخته شده است.

ردیف

نام فیلم

فروش سه روز پایان هفته در آمریکا (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

۱

دونده مارپیچ:‌ علاج مرگ

Maze Runner: The Death Cure

۲۳.۵

۲۳.۵

۶۲

۲

جومانجی:‌ به جنگل خوش آمدید

Jumanji: Welcome To The Jungle

۱۶.۴

۳۳۸

۹۰

۳

دشمنان

Hostiles

۱۰.۲

۱۲

۴

برترین شومن

The Greatest Showman

۹.۵

۱۲۶.۴

۸۴

۵

پست

The Post

۸.۸

۵۸.۵

۵۰

۶

۱۲ نیرومند

۱۲ Strong

۸.۶

۲۹.۷

۳۵

۷

لانه دزدها

Den of Thieves

۸.۳

۲۸.۵

۳۰

۸

شکل آب

The Shape of Water

۵.۷

۳۷.۶

۱۹.۵

۹

پدینگتون ۲

Paddington 2

۵.۵

۳۲

۱۰

پدماوت

Padmaavat

۴.۲

۴.۲

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 78718 و در روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵:۱۵
2024 copyright.