تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۳ - ۱۷:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 63874

آلمان و سوئد نیز نمایندگان خود را برای نودمین دوره جوایز اسکار در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان معرفی کردند.

به گزارش سینماسینما، سوئد فیلم برنده نخل طلای «میدان / Square» را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار به آکادمی علوم وهنرهای سینما معرفی کرد. آلمان نیز فیلم «در محاق/ In the Fade» به کارگردانی فاتح آکین را به اسکار می‌فرستد.

فیلم «در محاق» نیز در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و دیان کروگر برای بازی در آن جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از‌ آن خود کرد.

«در محاق» داستان از هم پاشیدن زندگی زنی است که فرزند و همسرش در بمب‌گذاری کشته می‌شوند. با دستگیر شدن دو مظنون جنایت او خواستار اجرای عدالت و انتقام گرفتن از آن‌ها است.

فیلم‌های آلمانی از زمان اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ تا کنون ۱۰ بار به جمع پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان راه یافته‌اند که آخرین بار آن سال گذشته با فیلم مدعی اسکار «تونی اردمان» بود. آکین پیش از این نیز سال ۲۰۰۷ با فیلم «مرز بهشت» راهی اسکار شده بود اما به جمع نامزدهای نهایی راه پیدا نکرد.

فیلم «میدان»‌ به کارگردان روبن استلوند در سوی دیگر درامی هجوآمیز است که داستان آن در دنیای هنر مدرن شکل می‌گیرد. در «میدان»‌ کلیس بنگ نقش نمایشگاه‌گردانی را بازی می‌کند که در تقلا است تا ایده‌آل‌هایش را در دنیای واقعی دنبال کند. الیزابت ماس در میدان نقش خبرنگاری آمریکایی را بازی می‌کند.

استلوند نیز سال ۲۰۱۵ با فیلم «فورس ماژور»‌ در رقابت برای جایزه اسکار شرکت کرد اما نامزد دریافت جایزه نشد. سوئد نیز همانند آلمان تاریخی طولانی از شرکت در اسکار دارد و ۱۵ بار نامزد این جایزه شده و سه بار برنده اسکار شده است. هر سه اسکار سینمای سوئد متعلق به فیلم‌هایی از اینگمار برگمان کارگردان شهیر سوئدی است. نودمین دوره جوایز اسکار ۴ مارس در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها