تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۴:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 84476

درگذشت میلوش فورمن کارگردان برجسته با ادای احترام بسیار از سوی بازیگران، کارگردان‌ها و دیگر همکاران وی همراه شد.
به گزارش سینماسینما، برای درگذشت میلوش فورمن کارگردان شاخص سینمای آمریکا که ۲ جایزه اسکار در کارنامه داشت، اعضای جامعه سینما از سراسر جهان تاسف خود را ابراز کردند.

به دنبال اعلام خبر درگذشت این کارگردان توسط همسرش مارتینا، زادگاه این فیلمساز که متولد چک بود، زودتر از همه در رسانه‌های اجتماعی به این فقدان واکنش نشان داد.

ژیل ژاکوب رییس سابق جشنواره فیلم کن نیز به زبان فرانسوی توییت و از فورمن به عنوان تنها کارگردانی یاد کرد که به دنبال ایجاد موج نو در سینمای چک بود و فیلم «پلنگ سیاه» را ساخت. وی از فیلم‌های بزرگ آمریکایی که توسط او ساخته و موفق به کسب اسکار شدند هم یاد کرد و گفت: او عاشق تنیس، کن و حقیقت بود. او همیشه در قلبم عزیز باقی خواهد ماند.

آنتونیو باندراس بازیگر نیز به فورمن ادای احترام کرد و نوشت: میلوش فورمن ما را ترک کرد. نابغه فیلمسازی و استاد تصویر کردن موقعیت‌های بشری.

ادگار رایت کارگردان-نویسنده بریتانیایی سازنده «بیبی درایور» نیز نوشت: فورمن فیلمسازی بزرگ بود که قلب شورشی و روح انسانی را مستند کرد. وی افزود: بارها «پروزا بر فراز آشیانه فاخته» را دیدم تا بتوانم زبان سکوت فیلم را هم بفهمم. روحش شاد.

لری کرازوسکی نویسنده-تهیه کننده آمریکایی که دو فیلم از جمله «لری فلینت» را با فورمن ساخته، از او به عنوان «دوست ما و معلم ما» ‌یاد کرد و افزود: او استاد فیلمسازی بود. هیچ کس بهتر از او نمی‌توانست لحظه‌های دست نیافتنی رفتار انسانی را تصویر کند. ما با هم دو فیلم ساختیم و هر روز با او یک ماجراجویی متفاوت بود. میلوش عاشق زندگی بود. دلم برای خنده‌هایش تنگ می‌شود.

کارگردان گرگ موتولا از دوره‌های فیلمسازی وی در کلمبیا یاد کرد و آن را یگانه خواند.

میا فارو بازیگر آمریکایی و همسر سابق وودی آلن نیز در توییتر نوشت: او اثبات کرد که درخشان‌ترین فیلمسازان نیز می‌توانند مهربان، نابغه، فروتن و وفادار باشند.

جاش گد نوشت: شنیدن این خبر درباره میلوش فورمن خیلی غمگنانه بود، کسی که فیلم‌هایش در میان بهترین فیلم‌های من و همه دوران جای دارند. رزومه‌ای که در آن «پرواز برفراز آشیانه فاخته» و «آمادئوس» جای دارد سزاوار جای گرفتن در کنار بزرگان است. خداحافظ ای نماد. آفرین بر تو.

جیم کری که در فیلم زندگینامه‌ای «مرد روی ماه» فورمن بازی کرده بود نوشت: یکی دیگر از بزرگان از این در عبور کرد. میلوش فورمن. چه نیرویی بود. یک مرد دوست داشتنی. خیلی خوشحالم که با هم کار کردیم. یک تجربه فوق‌العاده بود.

منبع:  مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها