تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۰۸ - ۲۰:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83417

مریل استریپ، رایان رینولدز و امیلی بلانت از جمله چهره‌های مطرح بودند که به تماشای فیلم «پرتره نهایی» نشستند.

به گزارش سینماسینما، نخستین نمایش فیلم «پرتره نهایی» ساخته استنلی توچی که در سالن سینمای موزه گوگنهایم نیویورک بود با اقبال بازیگران مطرح روبه رو شد.

مریل استریپ، امیلی بلانت، جان کراسینسکی، بلیک لایولی، رایان رینولدز، فلیسیتی بلانت، الویس کاستلو، دایانا کرال، لورا پرپون، دیوید هاید پیرس، ایدن کویین، ‌لورن براکو، استیو بوچمی، مائورا تیرنی و ستاره‌های دیگر در اکران خاص این فیلم به میزبانی سونی پیکچرز کلاسیکز شرکت کردند. این فیلم در سالن سینمایی موزه گوگنهایم نیویورک نمایش داده شد.

سال ۱۹۶۴ وقتی جیمز لرد نویسنده و منتقد آمریکایی از پاریس دیدن می‌کرد، موافقت کرد آلبرتو جیاکومتی هنرمند نقاش پرتره‌اش را بکشد. جیاکومتی به دوستش که قصد داشت اقامتی کوتاه در پاریس داشته باشد اطمینان داد که تنها باید چند روز برابر او بنشیند تا پرتره‌اش را به عنوان آخرین پرتره‌ای که می‌خواهد بکشد، به پایان ببرد اما جیاکومتی به هفته‌ها کار نیاز داشت تا این پرتره را تکمیل کند.

همین موضوع اصلی فیلم «پرتره نهایی» توچی است که به رابطه دوستانه این دو قطب مخالف پرداخته است که از طریق خلاقیت‌شان با یکدیگر پیوند داشتند.

فیلم «پرتره نهایی» را توچی نوشته و کارگردانی کرده و جفری راش در آن در نقش جیاکومتی و آرمی همر در نقش جیمز لرد بازی کرده‌اند. این فیلم نشان دهده زیبایی، هرج و مرج و خشونتی است که در جریان فرآیند هنری در برابر احساس رضایت واقعی قد علم می‌کند.

توچی گفته است از این داستان و آنچه جیمز لرد درباره آن نوشته خیلی لذت برده است. در واقع وی با اقتباس از کتاب خاطرات لرد با عنوان «پرتره جیاکومتی» که پس از برخورد اخلاقی وی با نقاش نوشته شد، فیلمنامه را نوشته است.

وی افزود کارگردانی این فیلم باعث شد بیش از پیش به جیاکومتی علاقه‌مند شود، در حالی که اصلا چنین فکری نمی‌کرد.

در واقع ساخت این فیلم ۱۰ سال زمان برد و نیاز به صبر بیشتری بود تا فیلم به صحنه راه یابد.

«پرتره نهایی» محصول مشترک آمریکا-بریتانیا نخستین بار در جشنواره فیلم برلین در ۱۱ فوریه ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ در بریتانیا روی پرده رفت. این فیلم در آمریکا نیز اکران خود را پس از این نمایش ویژه شروع می‌کند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها