تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۱۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37976

بامبیتیروس وانگ هنرمند پیشگامی که خالق «بامبی» بود در ۱۰۶ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، تیروس وانگ که با نقاشی‌هایش الهام بخش والت دیزنی شد تا شخصیت کلاسیک «بامبی» را خلق کند ۳۰ دسامبر و در حالی که ۱۰۶ سال زندگی کرد، درگذشت.

خبر درگذشت این هنرمند در پست او در فیسبوک اعلام شد. در این پست آمده است: تیروس در آرامش در خانه‌اش و در حالی که سه دخترش در کنارش بودند، چشم از دنیا بست.

وانگ در چین به دنیا آمد و در حالی که ۹ سال داشت به آمریکا مهاجرت کرد. او از سال ۱۹۳۹ در زمینه انیمیشن مشغول کار شد و پس از این که شنید والت دیزنی پروژه «بامبی» را در دست دارد به سراغ او رفت و شماری از نقاشی‌هایش درباره گوزنی در جنگل را به وی نشان داد. این نقاشی‌ها الهام‌بخش دیزنی شدند تا این فیلم را خق کند. او در پروژه‌های دیگری چون «یورش بدون دلیل»، «برتس سبز» و «این گروه خشن » هم حضور داشت.

وانگ سال ۲۰۱۱ به عنوان اسطوره دیزنی معرفی شد و سال ۲۰۱۳ نقاشی‌های او در موزه خانوادگی والت دیزنی به نمایش درآمد و در اکتبر همان سال او دو جایزه افتخاری از فستیوال فیلم جهان آسیایی دریافت کرد. او جایزه دستاورد یک عمر را در روز افتتاحیه دریافت کرد و روز بعد که روز تولد ۱۰۶ سالگی‌اش بود، مستندی درباره وی با عنوان «تیروس» به کارگردانی پم تام به نمایش درآمد.

نلسون کوتس رییس انجمن کارگردان‌های هنری با ابراز تاسف قلبی خود، از این هنرمند به عنوان یک دوست بسیار بااستعداد یاد کرد. وی افزود نقاشی‌های تیروس وانگ الهام بخش بسیاری از کارگردان‌های هنری شد. این انجمن قصد دارد برنامه گرامیداشتی به یاد این نقاش هنرمند در تاریخ ۱۱ فوریه برگزار کند.

«بامبی» پویانمایی آمریکایی سال ۱۹۴۲ به تهیه‌کنندگی والت دیزنی و بر پایه کتاب «بامبی، یک زندگی در جنگل» نوشته نویسنده فلیکس سالتن ساخته شد. فیلم در ۱۳ اوت ۱۹۴۲ عرضه شد و پنجمین پویانمایی در مجموعه کارهای کلاسیک دیزنی است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها