تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۹:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65284
دونالد ساترلند، بازیگر سرشناس هالیوود و آنیس واردا فیلمساز سرشناس فرانسوی جایزه اسکار افتخاری می‌گیرند.

به گزارش سینماسینما، آکادمی علوم و هنرهای سینما، چهارشنیه ۱۵ شهریور اعلام کرد که در دور جدید مراسم جوایز سالانه روسای آکادمی یا همان «Governers Awards»، جوایز افتخاری اسکار به دونالد ساترلند، آنیس واردا، چارلز برنت و اوون رویزمن اهدا خواهد شد.

در میان این چهار تن شاید متمایزترین چهره، آنیس واردا باشد که به مادر موج نوی سینمای فرانسه شهرت دارد.

شورای روسای آکادمی علوم و هنرهای سینما در نشست سه‌شنبه ۱۴ شهریور به این تصمیم رسید. این نخستین جلسه شورای روسای آکادمی به ریاست جان بیلی فیلمبردار سرشناس و رییس تازه آکادمی علوم و هنرهای سینما بود.

مراسم اهدای جوایز روسای آکادمی روز ۱۱ نوامبر برگزار خواهد شد.

چارلز برنت، فیلمساز مستقلی است که برای به تصویر کشیدن زندگی آمریکاییان آفریقایی‌تبار شهرت دارد. او سال ۱۹۷۷ نخستین فیلم بلندش را با عنوان «قاتل گوسفند» کارگردانی کرد.

اوون رویزمن، فیلمبردار سرشناسی است که پنج بار برای فیلم‌هایی چون «جن گیر»، «ارتباط فرانسوی» و «شبکه» نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

برخلاف رویزمن، در کارنامه کاری دونالد ساترلند سابقه‌ای از نامزد شدن برای جایزه اسکار وجود ندارد. جایزه افتخاری اسکار پیش از سال ۲۰۰۹ در جریان برگزاری مراسم اسکار اهدا می‌شد اما از سال ۲۰۰۹ به این سو به مراسم جوایز روسای آکادمی انتقال یافت.

اسکار افتخاری پیش از این به هنرمندانی چون جکی چان، اسپایک لی، دبی رینولدز، هایائو میازاکی، استیو مارتین، ژان لوک گدار و لورن باکال اهدا شده است.

در سال ۲۰۱۸ نودمین دوره مراسم اسکار روز چهارم ماه مارس در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها