تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۷ - ۱۰:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35781
مجسمه اسکارآکادمی علوم و هنرهای سینما فهرست کوتاه ۱۰ نامزد جایزه بهترین جلوه‌های ویژه تصویری اسکار را منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، در این فهرست که جمعه ۲۶ آذر منتشر شد، فیلم‌های چون «روگ وان:‌ یک داستان از جنگ ستارگان»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» و انیمیشن «کوبو و دوتار» به چشم می‌خورد.

«ورود»، «غول بزرگ مهربان»، «دیپ‌واتر هورایزن»، «دکتر استرنج»، «کتاب جنگل» و «مسافران» دیگر فیلم‌های حاضر در این فهرست کوتاه هستند.

یکی از نکات جالب توجه فهرست حضور پررنگ محصولات دیزنی در آن است. نیمی از ۱۰ فیلم مدعی جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه تصویری یعنی «کاپیتان آمریکا»، «دکتر استرنج»، «غول بزرگ مهربان»، «روگ وان» و «کتاب جنگل» از کمپانی دیزنی بیرون آمده‌اند.

انیمیشن استاپ‌موشن «کوبو و دوتار»‌ نیز در صورت راه یافتن به جمع پنج نامزد نهایی جایزه به جایگاهی می‌رسد که پس از انیمیشن «کابوس قبل از کریسمس» در سال ۱۹۹۳ هیچ انیمیشن استاپ موشنی به آن دست نیافته بود.

پیش از این آکادمی علوم و هنرهای سینما در تاریخ دوم دسامبر فهرستی از ۲۰ فیلم حاضر در رقابت برای این جایزه را منتشر کرده بود که از میان آن‌ها ۱۰ اثر به این فهرست راه یافتند. از فیلم‌های مطرحی که جایی در این فهرست ۱۰ تایی ندارند می‌توان به «آلیس در آینه»، «بتمن علیه سوپرمن»، «دد پول»، «جوخه انتحار»‌ و «خانه دوشیزه پرگرین برای کودکان عجیب»‌ اشاره کرد.

اعضای شاخه جلوه‌های ویژه تصویری اسکار تا چندی دیگر با تماشای یک قطعه ۱۰ دقیقه‌ای از هر کدام از این فیلم‌ها، پنج نامزد نهایی اسکار را انتخاب می‌کنند. نامزدهای نهایی جوایز اسکار پنجم بهمن (۲۴ ژانویه) معرفی خواهند شد.

مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز اسکار یکشنبه ۸ اسفند (۲۶ فوریه) در دالبی‌تئاتر هالیوود برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها