تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۳:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45161

ریچارد گربازیگر سرشناس هالیوودی که برای معرفی فیلمش روز جمعه در جشنواره برلین حضور یافته بود، از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، ریچارد گر به شدت به نقد سیاست‌های دونالد ترامپ برای گسترش ترس در آمریکا پرداخت و گفت بدترین کار رییس جمهوری آمریکا ترکیب دو واژه پناهنده و تروریست بود.

گر گفت: این بزرگ‌ترین جرم است که بخواهی این دو کلمه را با هم ترکیب کنی. پناهنده کسی است که در جستجوی پناه است. کسی است که نیاز به کمک دارد.

این بازیگر هالیوودی در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز در برلیناله برای فیلم «شام» برگزار شده بود، افزود: شمار جنایت‌های ناشی از نفرت در آمریکا از زمانی که ترامپ شروع به فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری کرده بالا رفته است. هستند رهبرانی که ترس را گسترس می‌دهند و این امر می‌تواند اینجا هم اتفاق بیفتد.

این بازیگر پس از نمایش درام تاثیرگذار «شام» درباره دو خانواده که درگیر جنایتی هولناک شده‌اند که توسط فرزندان‌شان رخ داده و در نهایت معنایی بزرگ‌تر را درباره ترس و سیاست دربرمی‌گیرد،‌ در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد.

استیو کوگان، لورا لینی و ربکا هال دیگر بازیگران این فیلم هستند که اقتباسی از رمان هلندی هرمان کوخ به همین نام است. این فیلم چهارمین همکاری گر با اورن موورمان کارگردان است و پیش از این در سال ۲۰۰۷ با فیلم «من اینجا نیستم»، فیلم «زمان خارج از ذهن» در سال ۲۰۱۴ و «نورمان» که تهیه شده و هنوز اکران نشده، با هم همکاری کرده‌اند.

موورمان به ترس در آثارش توجه دارد و فیلم «رسول» که سال ۲۰۰۹ برنده خرس نقره‌ای برلیانله برای فیلمنامه شده بود و «دیوار دفاعی» و «زمان خارج از ذهن» دیگر فیلم‌های او با تاکید بر این موضوع هستند.

ریچارد گر گفت: من عاشق شخصیت‌هایی هستم که نشان دهنده خشم هستند مثل شخصیت ووی هارلسون در«رسول» و بن ورن در «زمان خارج از ذهن» که در عین حال خشم و مسایل اجتماعی را با هم ترکیب می‌کند. در حال حاضر عصبانیت در جامعه زیاد مشاهده می‌شود.

کوگان نیز در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت روانی نقشی که ایفا کرده است، به ترامپ گریز زد. او درباره شخصتیش در فیلم که برادر گر و سیاستمداری بلندپرواز است گفت: بله به احتمال زیاد او از بیماری روانی رنج می‌برد اما در مقایسه با رییس جمهور آمریکا به نظر می‌رسد او در نهایت یک سردرد خفیف دارد.

در نهایت گر خواستار رد سیاست‌های مبتنی بر نفرت و تفرقه شد و گفت: ما باید در نحوه صحبت با یکدیگر دقت بیشتری داشته باشیم. ما در این مسیر همه با هم هستیم. همه ما انسان هستیم و باید با هم در این سیاره کوچک زندگی کنیم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها