تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28953

دایان کیتونموسسه فیلم آمریکا چهل و پنجمین جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را به دایان کیتون بازیگر برنده جایزه اسکار تقدیم می‌کند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، موسسه فیلم آمریکا (AFI) اعلام کرد بالاترین جایزه خود را که هر سال به برترین چهره هنری اهدا می‌کند، امسال در مراسمی که هشت ژوئن در لس‌آنجلس برگزار می‌شود به این بازیگر اهدا خواهد کرد.

هاوارد استرینگر رییس هیات مدیره این موسسه در این باره گفت: دایان کیتون از محبوب‌ترین بازیگران اصلی فیلم‌های آمریکایی است. توانایی او در ایفای هر دو نوع نقش‌ کمدی و درام فوق‌العاده است. او قلب دنیا را با خلق شخصیت‌های قدرتمند و نیز شخصیت‌های آسیب‌پذیر تسخیر کرده است. وی در عین حال به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده نیز توانایی خود را در ارایه کار هنری ارایه کرده است.

کیتون در طی بیش از پنج دهه فعالیت هنری افتخارات متعددی کسب کرده و برای بازی در فیلم «آنی هال» ساخته وودی آلن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. او بازیگر درام‌هایی چون «پدر خوانده» و «در جستجوی آقای گودبار» بود و برای بازی در فیلم‌های «اتاق ماروین»، «سرخ‌ها» و «یکی باید کوتاه بیاد» نامزد جایزه اسکار شده است.

او در زمینه کمدی با وودی آلن در فیلم‌هایی چون «دوباره بنواز سام»، «خوابیده»، «معمای قتل منهتن»، «عشق و مرگ» و «منهتن» بازی کرده و از فعالیت‌های جدید وی می‌توان به صداپیشگی در انیمیشن پرفروش «در جستجوی دری» در نقش مادر دری اشاره کرد. او در سریال «پاپ جوان» ساخته پائولو سورنتینو برای شبکه اچ‌بی‌او نیز جلوی دوربین رفته است و سازنده فیلم‌های بلند، مستند و ویدیویی بوده است.

سال پیش این جایزه به جان ویلیامز آهنگساز اهدا شد و جین فوندا، استیو مارتین، مل بروکس، شرلی مک‌لین و مورگان فریمن از برندگان پیشین این جایزه بوده‌اند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها