تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۷:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64254
یک مستندساز معتقد است: «بهترین رفتار سینمای ایران در برابر تحریم‌ها و زیاده خواهی‌های اخیر آمریکا، تحریم مراسم اسکار است. تأثیرگذاری و بازتاب این حرکت از سوی ایران، قطعا بیشتر از معرفی فیلم خواهد بود.»

به گزارش سینماسینما، محمد دیندار، مستندساز، محقق و فیلمنامه‌نویس، در آستانه معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، گفت: اگر حضور ما در اسکار ، داده‌ای فرهنگی برای کشور در پی داشته باشد و همراه با عزت و کرامت باشد،چنین حضوری ارزشمند است، اما اگر حضور سینمای ایران خنثی یا در شرایطی نامناسب انجام گیرد، چندان مورد قبول نیست.

کارگردان مستند «جورچین» افزود: در شرایطی که آمریکا بر طبل ضدایرانی خود بیش از پیش می‌کوبد هر بخش و از جمله سینما باید پاسخ خود را به رفتار ضدایرانی دولت آمریکا بدهد و عدم معرفی فیلم به اسکار ۲۰۱۷ می‌تواند رفتار ضدایرانی آمریکا را که حتی اقدامی ضد علمی و ضد فن آوری محسوب می‌شود، در دنیا به شکلی رسما مطرح نماید و باعث مخالفت افکار عمومی جهان با سیاست‌های آمریکا شود. چنانکه در سال ۱۹۷۲ وقتی مارلون براندو، اسطوره سینمای آمریکا در اعتراض به رفتار و سیاست‌های کشورش نسبت به سرخپوستان در مراسم اسکار حاضر نشد و این مراسم را تحریم کرد، این رفتار و پیام انعکاس و تاثیری جهانی یافت و در تاریخ ماندگار شد. در همین دوره‌های اخیر نیز وقتی در میان ۴۰ نامزد دریافت اسکار بازیگری، نام هیچ سیاهپوستی نبود، تعدادی از هنرمندان آمریکا از جمله مایکل مور، مستند ساز برجسته خواستار تحریم اسکار شدند و رویکرد مراسم اسکار را نژادپرستانه دانستند.

منبع: کیهان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها