تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۱۴:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21437

الیوز استوناولیور استون کارگردان نامدار که برای اولین بار در جشنواره کمیک کان در سن دیگو حضور یافت، این جشنواره را تحت تاثیر خود قرار داد.


به گزارش سینماسینما، در یکی از اثرگذارترین کارگاه‌هایی که در جشنواره کمیک‌کان برگزار شد، اولیور استون با نخستین حضورش در این جشنواره از مسایل مهمی چون میهن‌پرستی، بقا، پدیده پوکمون گو و نیز مردی سخن گفت که جدیدترین فیلمش را برمبنای شخصیت او ساخته است.

اولیور استون درباره اسنودن گفت: اسنودن بزرگ‌تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. او زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده و هم مخاطبان این نسل و هم نسل بعدی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

استون درباره ادوارد اسنودن افزود: او هنوز یک معماست، کسی که با افشاگری‌هایش وزارت امنیت ملی و برنامه‌های آمریکا را برای جهانیان آشکار ساخت.

استون بر مبنای مصاحبه‌های اسنودن و دو کتاب که یکی نوشته روزنامه‌نگار گاردین است و دیگری نوشته وکیل روسی اسنودن، این فیلم را ساخته است.

استون در این کارگاه به شرکت کنندگان گفت که چگونه در ژانویه ۲۰۱۴ اسنودن را در مسکو ملاقات کرد و سه ملاقات تا ماه می به شیوه موش و گربه با او گذاشت تا سرانجام در ماه ژوئن توانست او را قانع کند که فیلمی بر مبنای زندگی‌اش بسازد.

استون گفت همه استودیوهای هالیوودی به ساخت این فیلم «نه» گفتند و سرانجام امکانات مالی آن از فرانسه و آلمان تامین شد و بخشی از آن با فروش جهانی امتیاز فیلم کسب شد.

در این کارگاه جوزف گوردن-لوی که مبلغ دستمزد بازیگری اش را به کمپانی تولیدکننده این فیلم هدیه کرده نیز درباره چالش‌های ایفای نقش اسنودن حرف زد و در عین حال از خطرات آن سخن گفت.  او گفت: ما ساعت‌ها با هم می‌نشستیم و حرف می‌زدیم. می‌خواستم او را به عنوان یک انسان بشناسم. او خیلی مودب است… در واقع گرم و امیدوار و خوشبین… او درباره تکنولوژی، آینده و این که چطور تکنولوژی می‌تواند آینده دموکراسی را بهتر کند، خیلی امیدوار است.

استون گفت با دیدن نامه‌ای از شایلین وودلی که سال ۲۰۱۴ در فیلم «تقصیر ستارگان ما» بازی کرده بود و می‌خواست در نقش دوست اسنودن در این فیلم حضور داشته باشد متاثر شدم و افزود: او به فیلم اضافه شد و با حضورش مخاطبی را با خود آورد که بسیار حساس است و من از این بابت بسیار خوشحالم.

در بخش پرسش و پاسخ این نشست استون به سوالی درباره بازی موبایلی «پوکمون‌گو» صحبت کرد و از این بازی به عنوان یک سطح جدید از تهاجم نام برد و از آن به عنوان تمرینی برای دسترسی به داده‌ها توسط گوگل و دیگر کمپانی‌ها تفسیر کرد. وی گفت: در این بازی یک سطح جدید از جامعه روباتی مشاهده می شود و آنها می خواهند شما را به راه جدید از رفتار سوق دهند که به معنی تمرکزگرایی و توتالیتاریسم است.

 

منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها