تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۸:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 78212
نمایش فیلم «مرگ استالین» در روسیه ممنوع شد.

به گزارش سینماسینما، هیاتی شامل چهره‌های صنعت سینمای روسیه، در کنار برخی نمایندگان مجلس، اعضای جامعه تاریخی روسیه و نمایندگان وزارت فرهنگ روسیه پس از نمایش خصوصی فیلم «مرگ استالین» رای به ممنوعیت نمایش آن در روسیه دادند.

این هیات به ریاست یوری پولیاکف به این نتیجه رسید که فیلم «مرگ استالین» تلاشی ایدئولوژیک است و درباره آن گفت: «در این هیات هیچ کس نشانی از یک اثر هنری در «مرگ استالین» ندید.»

بر اساس برنامه قرار بود که «مرگ استالین» از ۲۵ ژانویه در روسیه اکران شود.

وزارت فرهنگ روسیه نیز با تایید ممنوعیت نمایش «مرگ استالین» در این کشور اعلام کرد: «ما در روسیه سانسور نداریم. ما از ارزیابی‌های انتقادی درباره تاریخمان نمی‌ترسیم. اما در عین حال مرزی میان تحلیل انتقادی تاریخ و هجو محض آن وجود دارد که به آن باور داریم.»

در ادامه بیانیه وزارت فرهنگ روسیه آمده است: «بسیاری از مردم کهنسال و برخی دیگر از مردم روسیه فیلم «مرگ استالین» را توهین به کل گذشته اتحاد جماهیر شوروی تلقی می‌کنند. شوروی کشوری بود که با ارتشی متشکل از مردم معمولی فاشیسم را شکست داد. حتی قربانیان استالینیسم هم در این فیلم مسخره می‌شوند.»

در فیلم «مرگ استالین» استیو بوشمی، سیمون راسل بیل، روپرت فرند و جیسون آیزاک داستان جنگ قدرت پس از مرگ استالین را به تصویر می‌کشد.

«مرگ استالین» در دو رشته از جمله بهترین فیلم ساخته بریتانیا نامزد جایزه بفتا شده است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها