تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۷:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68144

«سم مندس» کارگردان معروف با بازگشت به تئاتر ملی انگلیس، نمایشی را درباره برادران «لیمن» به روی صحنه می‌برد.

به گزارش سینماسینما، نمایش سه قسمتی «لیمن» درباره ۱۵۰ سال فراز و نشیب بانک برادران «لیمن» (لیمن برادرز) است که در سال ۲۰۰۸ با اعلام ورشستگی، بزرگترین ورشکستگی تاریخ آمریکا را رقم زد و یکی از زمینه‌ سازان اصلی بروز بحران بزرگ مالی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بود.

«سم مندس» پس از ساخت دو فیلم «شبح» و «سقوط آسمانی» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» اعلام کرد که دیگر فیلمی از این مجموعه را کارگردانی نخواهد کرد.

«سقوط آسمانی» در سال ۲۰۱۲ با ثبت فروش ۱/۱ میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این مجموعه فیلم تبدیل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی نام گرفت که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند دست یافت و فیلم «شبح» نیز در سال ۲۰۱۵ به فروش جهانی ۸۸۰ میلیون دلاری رسید.

وی که ساخت فیلم برنده اسکار «زیبای آمریکایی» و همچنین «جاده انقلابی» را در کارنامه دارد، پس از ساخت دو فیلم «جیمز باند» و در یکی دو سال اخیر بیشتر زمان خود را صرف تئاتر کرده است و در ابتدا تئاتر بسیار موفق «فری‌من» را در تئاتر «رویال کورت» و «وِست اِند» لندن به روی صحنه برد و حالا قصد دارد  پس از چندین سال دوری به تئاتر ملی انگلستان بازگردد.

این کارگردان انگلیسی پیش از این نمایشنامه‌هایی از «ویلیام شکسپیر» چون «شاه لیر» و «اوتلو»، «دریا» نوشته «ادوارد باند» و «جشن تولد» اثر «هارولد پینتر» را در تئاتر ملی انگلیس به روی صحنه برده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها