تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۶:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60367

 

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-07-10 10:00:15Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

السا مارتینلی بازیگر سرشناس ایتالیایی در ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، السا مارتینلی بازیگر ایتالیایی که سال ۱۹۵۵ با بازی در فیلم «جنگجوی سرخ‌پوست» مقابل کرک داگلاس به شهرت رسید، شنبه ۱۷ تیر چشم از جهان فروبست.

این بازیگر در فیلم کارگردان‌های سرشناسی چون ماریو مونیچلی، اورسن ولز، هاوارد هاکس و رژه وادیم را در کارنامه دارد.

او پس از بازی در فیلم «جنگجوی سرخ‌پوست» به بازی در تولیدات مشترک آمریکا و اروپا ادامه داد که حاصل آن فیلم‌هایی چون «دوناتلا» به کارگردانی ماریو مونیچلی در سال ۱۹۵۶ و «هاتاری» به کارگردانی هاوارد هاکس در سال ۱۹۶۲ بود.  او در اقتباس سینمایی اورسن ولز از رمان «محاکمه» اثر مشهور فرانتس کافکا نیز بازی کرده بود.

مارتینلی برای بازی فیلم «دوناتلا» خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. او در این فیلم نقش زنی از طبقه فرودست جامعه را بازی می‌کرد که در رویدادی با فردی از طبقه اشرافی اشتباه گرفته می‌شود.

بازیگر ایتالیایی کهنه‌کار در دوران فعالیت هنری خود در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرد. او علاوه بر آن در بسیاری از آثار تلویزیونی ایتالیایی نیز نقش آفرید. او آخرین بار سال ۱۹۹۲ در فیلمی به زبان انگلیسی بازی کرده بود.

منبع: خبرآنلاین به نقل از  ورایتی

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها