تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۲۳:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31733

بازی تاج و تخت«بازی تاج‌و‌تخت» طی چند سال اخیر، توجه زیادی را در سراسر جهان به خود معطوف کرده. پخش این سریال از روز هفدهم آوریل سال ۲۰۱۱ شروع شد و فصل ششم از ۲۴ آوریل ۲۰۱۶ آغاز شده است.

به گزارش سینماسینما، در حالی که انتهای فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت»، پیش‌بینی «استارک» از آمدن زمستان برای شخصیت‌های داستان به حقیقت می‌پیوندد و سازندگان این مجموعه برای جلوی دوربین بردن فصل جدید باید تا فصل زمستان منتظر بمانند و هنوز ماه‌ها تا انتشار فصل جدید باقی مانده اما حالا خلاصه داستان فصل هفتم به طور کامل از سوی یکی از کاربران سایت ردیت افشا شده است. هرچند تا زمان اکران سریال نمی‌توان از صحت کامل این خلاصه داستان مطمئن بود، این شخص قبلا هم پیش‌بینی‌های درست و با اندکی اختلاف از حوادث سریال داشته است. چنانچه نمی‌خواهید داستان فصل هفتم برای شما لو برود، از خواندن ادامه این مطلب خودداری کنید. در فصل هفتم این سریال شخصیت‌های جداافتاده دوباره به کنار هم می‌آیند. همین‌طور که پیش‌تر مشخص بود، دنریس تارگرین با ارتشش به منطقه دراگون استون در وستروس می‌رسد؛ جایی که قرن‌ها پیش، اجداد او هم تسخیر وستروس را از آنجا آغاز کرده بودند. دنریس با فرستادن قاصدی از همه اربابان وستروس می‌خواهد به دیدارش بیایند.
جان اسنو که می‌داند برای مبارزه با وایت‌واکر‌ها نیاز به شیشه‌های اژد‌ها در دراگون استون دارد، پاسخ دنریس را می‌دهد و نزد او می‌رود. آنجا دنریس از او می‌خواهد لقب شاه شمال را کنار بگذارد ولی به هشدارهای او در مورد وایت‌واکر‌ها توجهی نمی‌کند و جان تصمیم می‌گیرد یک وایت‌واکر را دستگیر و وجود این موجودات را برای اهالی جنوب اثبات کند. در همین حال برن و آریا به وینترفل و نزد سانسا که حالا مدیریت آنجا را در دست دارد، برمی‌گردند. لیتل فینگر تلاش می‌کند بین سانسا و خواهرش آریا اختلاف ایجاد کند که عاقبت خوشی برای او ندارد. اتحاد تایرل مارتل به‌وسیله لنیستر‌ها نابود می‌شود و در همین حال تئون و آشا گریجوئی شکست سختی از عموی خود می‌خورند. تیمی که برای گرفتن یک وایت‌واکر به شمال می‌رود شامل انجمن برادری بدون پرچم، داووس و گندری است. اما متأسفانه آنها در حلقه ارتش وایت‌واکر‌ها ‌گیر می‌کنند و دنریس با اژدها‌یانش به کمک آنها می‌آید، هرچند تیم جان اسنو نجات می‌یابد اما ویسریون یکی از اژدهایان دنریس در این نبرد کشته می‌شود و شاه شب او را به‌عنوان اژدهای شخصی خود دوباره زنده می‌کند. در همین حال در بارانداز پادشاه، وایت‌واکر دستگیر‌شده به‌نمایش در‌می‌آید و برای اولین‌بار همه شخصیت‌های اصلی باقی‌مانده در کنار هم جمع می‌شوند تا برای مشکل ارتش وایت‌واکر‌ها چاره‌ای بیندیشند. سرسی، ملکه جدید وستروس با اینکه قول مساعدت نظامی می‌دهد، به جیمی می‌گوید هدفش ضعیف‌کردن دشمنانش است و جیمی که دیگر طاقتش از زیاده‌خواهی‌های سرسی طاق شده خود عازم شمال می‌شود. سموئل تارلی اولدتاون را ترک کرده و به استارک‌ها در وینترفل می‌پیوندد. تارلی با کمک دانشی که کسب کرده و دید ماورایی برن در وینترفل به هویت واقعی جان اسنو پی می‌برد. نام واقعی او آئرون تارگرین و فرزند لینا و رگار تارگرین است که او را به گزینه اول پادشاهی وستروس تبدیل می‌کند. جان که همچنان از این قضیه ناآگاه و در حال برگشت به وینترفل است، رابطه‌ عاشقانه‌ای را با دنریس آغاز می‌کند.
این فصل با شاه شب روی اژد‌ها پایان می‌پذیرد که به کمک آتش این اژد‌ها دیوار را ذوب کرده و نبردی عظیم برای فصل آخر سریال را وعده می‌دهد.

بازی تاج و تخت
تعداد بینندگان و دانلود غیرقانونی
فصل اول «بازی تاج‌و‌تخت» در اولین روز یکشنبه نمایش خود به طور میانگین ۲,۵ میلیون بیننده داشت و تعداد بینندگان آن در کل، شامل بازبینی‌ها و سفارش‌ها، به ۹,۳ میلیون می‌رسید. فصل دوم، میانگین ۱۱,۶ میلیون بیننده داشت. فصل سوم به طور میانگین توسط ۱۴,۲ میلیون نفر تماشا شد و به‌این‌ترتیب بعد از سریال «سوپرانوها» تبدیل به پربیننده‌ترین سریال شبکه اچ‌بی‌او شد. اما در فصل چهارم این سریال موفق به جذب میانگین ۱۸,۶میلیون بیننده شد و به‌این‌ترتیب حتی رکورد سریال فراموش‌نشدنی «سوپرانو‌ها» را هم شکست.
سریال «بازی تاج و تخت» به شدت به خاطر تعداد دانلودهای غیرقانونی، مخصوصا در خارج از ایالات‌متحده شناخته شده است. وبسایت تورنت فریک که مختص اخبار سهیم شدن فایل‌های مخلتف است، تخمین زده که این سریال از سال ۲۰۱۲ تا‌به‌حال بیشترین میزان دانلودهای غیرقانونی را داشته است. این میزان در فصل اول سال ۲۰۱۵ به حدود ۷ میلیون رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۴ به میزان ۴۵ درصد افزایش یافته است. یک اپیزود در سال ۲۰۱۲ بیش از چهار میلیون بار دانلود شده بود که تقریبا مساوی تعداد بینندگان رسمی آن در شبکه اچ‌بی‌او بود. قسمت آخر فصل چهارم این سریال بدل به بیشترین فایل دانلود شده در تاریخ وبسایت بیت‌تورنت شد و در ۱۲ ساعت شاهد ۱,۵میلیون دانلود بود. در جدیدترین مثال این دانلودهای غیرقانونی هم می‌توان به اپیزودهای فصل پنجم سریال اشاره کرد؛ روز یازدهم ماه آوریل و تنها یک روز پیش از انتشار رسمی اپیزود اول فصل جدید سریال، چهار اپیزود اول آن به صورت غیرقانونی روی اینترنت منتشر شدند و در ۲۴ ساعت اول بیش از ۸۰۰ هزار بار دانلود شدند.

بازی تاج و تخت
موسیقی، شاهکار رامین جوادی
از نکاتی که از صحنه اول نمایش سریال توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، موسیقی تیتراژ آن است که به‌وسیله رامین جوادی، آهنگساز ایرانی- آلمانی در عرصه فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدئویی ساخته شده است. او در کنار ساختن موسیقی «بازی تاج و تخت»، به‌دلیل آهنگ‌های با گیتار نواخته‌شده فیلم‌هایی از جمله «مرد آهنی» و «حاشیه اقیانوس» و سریال‌های «فرار از زندان» و «فلش فوروارد» شناخته شده است. آهنگ فصل اول سریال که حدود ۱۰ هفته پیش از نمایش اولیه آن از سوی جوادی نوشته شده بود، به‌وسیله لیبل آمریکایی واریس سارابنده در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ منتشر شد. آلبوم‌های فصل‌های بعدی هم با اجراهایی از گروه‌های دِ نشنال، دِ هولد استدی و سیگور رُش منتشر شدند. آهنگ تیتراژ اینسترومنتال سریال از سوی تعداد بی‌شماری از موسیقیدانان دیگر به شکل‌های مختلف کاور شده است.

منبع: وقایع اتفاقیه

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها