تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۱:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43266

جشنواره فیلم برلینمدیر جشنواره فیلم برلین دیروز با حضور برابر خبرنگاران تاکید کرد که این جشنواره امسال بازتابی از چالش تیره جهان مدرن و بازتاب و تفسیری از رویدادهای اخیر آمریکا خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین با تاکید بر آنچه جشنواره برلین امسال به آن خواهد پرداخت گفت: تماشاگران همچنین قادر خواهند بود تا از همه لحظه‌های روشن‌تری که ارایه خواهد شد لذت ببرند.

کاسلیک به گزارشگران گفت: با وجود همه خشمی که دنیا را گرفته، یک برنامه آشتی‌جویانه و تاییدکننده زندگی در احساس خیلی‌ها وجود دارد که هنرمندان را وا می‌دارد تا وضعیت آخرالزمانی روزانه‌ای را توصیف کنند که در آن بتوانیم خودمان را پیدا کنیم، آن هم به روشی بصری، اما نه بدون طنز… و البته آنها این همه را بدون ارایه راه خروج بیان نمی‌کنند.

مدیر برلیناله افزود: برنامه برلیناله ما همچنین پاسخی به نوعی بی‌مغزی و روایت‌های سخیفی است که ما این روزها در سراسر جهان می‌شنویم که نفس آدم را بند می‌آورد و شما را به این فکر می‌اندازد که این‌ها نمی‌تواند واقعیت باشد!

در حالی که کاسلیک نامی از ترامپ نبرد که با منع سفر مردم هفت کشور مسلمان به آمریکا آشوبی جهانی به راه انداخته است، گفت: برنامه امسال به اندازه کافی اعتراضی هست.

او افزود انتخاب فیلم‌ها نشان دهنده این است که در ضربان قلب جشنواره از یکنواختی خبری نیست و مسایل مختلف از آزار و اذیت افراد متفاوت تا تبعیض علیه اقلیت‌های نژادی در آن دیده شده است.

انتظار می‌رود در شصت و هفتمین دوره جشنواره برلین که از ۹ تا ۱۹ فوریه (۲۱ بهمن تا یکم اسفند) برگزار می‌شود بازیگران مطرح متعددی حضور داشته باشند که ریچارد گر، لورا لینی، رابرت پتینسون، پنلوپه کروز، کاترین دونو و سینا میلر از جمله آنها هستند.

امسال مگی جیلنهال بازیگر آمریکایی، دیه‌گو لونا بازیگر مکزیکی، یولیا ینتش بازیگر آلمانی، وانگ کوانان کارگردان و نویسنده چینی، دورا بوشوشه تهیه‌کننده تونسی و اولافور الیاسون هنرمند ایسلندی، داوران بخش رقابتی جشنواره را تشکیل داده‌اند و پل ورهوفن کارگردان آلمانی ریاست این بخش را برعهده دارد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها