تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۰۶ - ۱۲:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50089

۵۷۳۹۸۳۷۷«بیل آگوست» کارگردان سرشناس و برنده اسکار دانمارکی در راس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم پکن قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «آگوست» درحالی ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم پکن رو پذیرفته که در مراحل پیش تولید ساخت فیلمی با عنوان «بیوه چینی» در این کشور قرار دارد که درباره نجات یک خلبان آمریکایی توسط مردم چین در جریان جنگ جهانی دوم است.

این کارگردان دانمارکی همچنین یک استودیو فیلمسازی در شهر هانگژو چین تاسیس کرده و به عنوان مشاور فرهنگی شهر نیز فعالیت می‌کند. جشنواره فیلم پکن نیز قصد دارد منتخبی از آثار او را در دوره آتی این رویداد سینمایی به نمایش بگذارد.

«آگوست» در سال ۱۹۸۷ برای اولین‌بار با فیلم «پله فاتح» موفق به کسب جایزه معتبر نخل طلای کن شد و این افتخار را برای دومین‌بار در سال ۱۹۹۲ با فیلم «بهترین نیات» تکرار کرد تا نام خود را جزو معدود کارگردانانی ثبت کند که تاکنون دو بار نخل طلای جشنواره کن را به دست آورده‌اند.

از دیگر افتخارات سینمایی «بیل آگوست» می‌توان به جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی با «پله فاتح»، دریافت جایزه صلح و همچنین نامزدی دریافت خرس طلای جشنواره برلین با فیلم «خداحافظ بافانا» اشاره کرد.

فیلم‌های «بازگشت به فرستنده»، «بیت‌المقدس»، «خانه اشباح» و «وسوسه ماری» از دیگر فیلم‌های مطرح این کارگردان دانمارکی محسوب می‌شود.

امسال در بخش رقابتی جشنواره فیلم پکن، ۱۵ فیلم به نمایش گذاشته می‌شوند و فیلم‌ برنده اسکار «مهتاب»، «درباره بدن و روح» برنده خرس طلای برلین، «روی دیگر امید» برنده خرس نقره‌ای برلین، «او» ساخته «پل ورهوفن»، «زنان قرن بیستم» و فیلم «پترسون» ساخته «جیم جارموش» نیز از جمله دیگر فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی هستند.

همچنین قرار است مروی بر آثار «دیوید لینچ» کارگردان آمریکایی و «میکل‌آنجلو آنتونیونی» کارگردان درگذشته و بزرگ سینمای ایتالیا نیز در جشنواره به روی پرده برود.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ آوریل (۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت) در کشور چین برگزار می‌شود.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها