پیشبینی میشود روندی که طی سالهای اخیر در سراسر جهان با ظهور امثال نتفلیکس و آمازون به وجود آمده، آسیا را هم در بر بگیرد و با فاصله از سینما جلو بزند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده، بازار ویدیوی آنلاین قاره آسیا قرار است طی پنج سال آینده رشدی تقریبا سهبرابری داشته باشد و چین مسئول تقریبا نیمی از این رشد خواهد بود.
این گزارش که توسط شرکت مشاوره میدیا پارتنرز آسیا منتشر شده و «توزیع ویدیوی آنلاین و برادبند آسیا» نام دارد، میگوید سودها که شامل تبلیغات و هزینه اشتراک میشود، بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ سالی ۲۱ درصد رشد میکند و از ۱۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بسیار بالاتر میرود.
نکته جالب این است که مدلهای تجاری مختلف به احتمال زیاد در کنار یکدیگر به کارشان ادامه میدهند. با وجود رقابت گسترده از طرف غولهای استریمینگ ویدیوی جهانی، انتظار میرود بازیکنان داخلی زنده بمانند چون محتوای داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گستره بازار ویدیوی آنلاین چین و مخصوصا بخش اشتراک آن، تمام انتظارهای فعلی بازار را به چالش خواهد کشید. این مطالعه پیشبینی میکند که تبلیغات در پلتفورمهای ویدیویی چینی تا سال ۲۰۲۲ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار میرود تا همان تاریخ ارزش اشتراکها در چین به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد. به این ترتیب، روی هم رفته آنها بازاری ۳۰ میلیارد دلاری را شکل خواهند داد که کاری میکند ۶.۴ میلیارد دلار به دست آمده توسط بخش سینمایی چین در سال ۲۰۱۶ ناچیز به نظر برسد.
این گزارش میگوید موفقیت چین در این قسمت به خاطر سرمایهگذاریهای گسترده در محتوای آنلاین اوریجینال و خریداریشده، بازار ضعیف تلویزیون پولی معمولی، بهبود زیرساختها و استفاده از تلویزیونهای هوشمند و همچنین استفاده مشتریان از سیستمهای پرداخت یکپارچه خواهد بود که بسیاری از آنها توسط خود رهبران اینترنتی به وجود آمدهاند که صاحب محبوبترین سرویسهای ویدیوی آنلاین هستند.
خارج از چین، تصویر بسیار گستردهتر است و ژاپن و استرالیا پیشرفتهترینها هستند. از دیگر مناطق کلیدی میتواند به هند و کره اشاره کرد که در حال حاضر نتفلیکس قویترین بازارهایش در منطقه را در این کشورها دارد. این گزارش تخمین میزند که نتفلیکس تا پایان سال ۲۰۱۷ در این منطقه ۴.۷ میلیون مشترک خواهد داشت که ۳ میلیون نفر از آنها در استرالیا هستند.
در مناطقه کوچکتر مخصوصا فیلیپین، تایلند، مالزی، کره و هندوستان، رشد ویدیوی آنلاین در توازن درجه همکاری بین اوپراتورهای محتوا و شرکتهای مخابراتی داخلی و تامینکنندگان برادبند خواهد شکل خواهد گرفت. با این حال، استفاده غیرقانونی از محتوا یکی از مشکلات بزرگ صنایع کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی است.
اوپراتورهای ویدیویی تولیدکننده محتوا دارند نه تنها از طریق ارتباطهای مخابراتی بلکه از طریق استراتژیهای برنامهریزی و سرمایهگذاری روی تولید محتوا با نتفلیکس و آمازون مقابله میکنند. با استناد به این گزارش، ممکن است تعدادی از این گروهها با هم ادغام شوند.
در انتها، این گزارش پیشبینی میکند که با توجه به گسترش سریع بخش تولید محتوا، برنامههای برنددار شبکههای تلویزیونی پولی هم به طور کامل از بین نخواهند رفت. شبکهها و مقصدهای برنددار به طور خاص در بخش فیلمها و برنامههای ورزشی قدرتمند هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- رقابت «آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره استانبول
- پایان تور کنسرت علیرضا قربانی در تهران
- تلفیق شادی و شایستگی؛ نگاهی به برنامه «آی نسیم سحری عید شد»
- همکاری دوباره با یونیورسال؛ کیلین مورفی وارد ماجراهای جنجالی زغال سنگ آمریکا شد
- نگاهی به سریال افعی تهران
- علی اصغر رضایی نیک درگذشت
- ۱۰ روز مانده به شروع اجرا؛ نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
- برنامه تعطیلی سینماها در شبهای قدر
- به کارگردانی مهیار علیزاده؛ بازیگران نمایش «و تو هم برنگشتی» معرفی شدند/ اولین حضور شمس لنگرودی در تئاتر
- کنسرت «علیرضا قربانی» / گزارش تصویری
- بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر آغاز میشود
- شروع فیلمبرداری فیلم «پیکی بلایندرز» از ماه سپتامبر با حضور کیلین مورفی
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- جایزه جشنواره فریبورگ به ایران رسید
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
- نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با حمایت همراه اول در حال برگزاری است
- سفری به سوی ناشناخته ها
- فرامرز اصلانی درگذشت
- پوسترهای ۲ بخش جنبی جشنواره کن منتشر شدند
- جان تراولتا در یک فیلم درجه ۳ دیگر بازی کرد/ نمایش در آوریل
- عیدی همراه اول با سبدی از محصولات دیجیتال
- احمدرضا عابدزاده از عوامل «پرویز خان» شکایت کرد
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز