تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50391

پوستر هفتادمین جشنواره فیلم کن با تصویری از کلودیا کاردیناله بازیگر سینمای ایتالیا در فیلمی محصول ۱۹۵۹ طراحی شده است.به گزارش سینماسینما، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن از پوستر هفتادمین سالگرد این جشنواره سینمایی رونمایی کردند که نمایشگر کلودیا کاردیناله اسطوره بازیگری سینمای فرانسه است.

بازیگر ۷۸ ساله فیلم های معروفی همچون «روکو و برادرانش» ساخته لوکینو ویسکونتی و «هشت و نیم» فدریکو فلینی در واکنش به خبر بزرگداشت خود در مهم ترین جشنواره سینمایی اروپا گفته از این که پرچمدار هفتادمین جشنواره کن است به خود می بالد و برایش باعث افتخار است.

کاردیناله با انتشار بیانیه ای از انتخاب تصویر دوران جوانی اش که در طراحی پوستر جشنواره به کار رفته ابراز رضایت و خوشحالی کرده است: «این همان تصویری است که من خودم از جشنواره در ذهن دارم؛ رویدادی که بر تمام چیزهای اطرافش نور می تاباند. آن رقص بر پشت بام های رم به سال ۱۹۵۹ بر می گردد. هیچ کس نام عکاسش را به خاطر ندارد … حتی از یاد خودم هم رفته است. اما این تصویر برایم یادآور خاستگاهم و دورانی است که هرگز خوابش را هم نمی دیدم از پله های معروف ترین سال سینمای جهان بالا بروم. سالگرد کن مبارک!»

سازمان برانکس طراحی پوستر رسمی هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم کن را با همکاری فیلیپ ساووار به عنوان خالق هویت بصری تصویر کاردینال به عهده داشته است.

تصویر زیر همان عکس معروفی است که بر مبنای آن پوستر هفتادمین جشنواره کن طراحی شده است.

کلودیا کاردیناله

جشنواره کن ۲۰۱۷ از ۱۷ تا ۲۸ ماه مه (۲۷ اردیبهشت تا هفتم خرداد) برگزار و فهرست کامل فیلم های بخش رقابتی پنج شنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) اعلام می شود. همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود پدرو آلمادوار ریاست هیات داوران جشنواره امسال را به عهده دارد و مونیکا بلوچی در مقام رییس تشریفات کن فعالیت خواهد داشت.

پوستر جشنواره فیلم کن

کاردیناله هنرپیشهٔ ۷۸ ساله ایتالیایی در شماری از برجسته‌ترین فیلم‌های سینمای اروپا در سال های دهه ۶۰ و ۷۰ ظاهر شد که «روکو و برادرانش» (۱۹۶۰) و «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) هر دو اثر لوچینو ویسکونتی، «فشنگ» (۱۹۶۳) فیلمی از فیلیپه د بروکا ، «هشت و نیم» (۱۹۶۳) کاری از فدریکو فلینی و حماسه سرجیو لئونه به نام «روزی روزگاری در غرب» از جمله آنها هستند. وی سال ۲۰۰۰ به عنوان سفیر حسن نیت یونسکو در دفاع از حقوق زنان انتخاب شد.

در سال‌های اخیر تصاویری از چهره‌های مطرح چون پل نیومن و اینگرید برگمن روی پوستر جشنواره فیلم کن جای گرفته است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها