تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۱:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44019

کنت لونرگانبا روی کار آمدن کارگردانان جوان، امسال سینماگران نامداری چون «ایستوود»، «اسپیلبرگ»، «استون» و«اسکورسیزی» در جوایز اسکار مورد توجه قرار نگرفتند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوودریپورتر، اتفاق جالبی که دوره کنونی روی داده این است که مجموعه‌ای از سینماگران بنام و کهنه کار از رقابت بازماندند و جای خود را به گروهی از فیلمسازان جوان دادند.

«الیور استون»، «رابرت زمه‌کیس»، «کلینت ایستوود»، «مارتین اسکورسیزی» و «استیون اسپیلبرگ» که هر کدام روزی چهره محبوب آکادمی بودند در حالی امسال از جوایز اسکار سهمی ندارند که به ترتیب فیلم‌های «اسنودن»، «متفقین»، «سکوت»، «سالی» و «BFG» را در سینما در حال اکران دارند.

آکادمی اسکار در عوض نام چهار کارگردان را برای اولین بار در فهرست نامزدهای بهترین کارگردانی اسکار قرار داد: «دیمین شزل» کارگردان فیلم «لالا لند»، «بری جنکینز» برای فیلم «مهتاب»، «دنیس ویلنوو» برای فیلم «وورد» و «کنت لونرگان» کارگردان فیلم «منچستر کنار دریا»، به همراه یک کارگردان باسابقه یعنی «مل گیبسون» برای فیلم «ستیغ اره‌ای»

جوایز انجمن کارگردانان آمریکا رویکردی حتی افراطی‌تر از آکادمی اسکار داشت و از میان ۵ نامزد اصلی این جوایز سینمایی تنها «گرث دیویس» کارگردان فیلم «شیر» پیش از این نامزد این حایزه سینمایی شده بود و او نیز در بخش تلویزیونی نامزد شده بود و نه در بخش سینمایی.

شرایط کنونی هالییود حاکی از تعصب و طرفداری یک جانبه از کارگردانان جوان نیست بلکه ظاهرا تغییر نسلی در هالیوود در حال شکل‌گیری است و سینماگران مطرح دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی جای خود را به تدریج به نسل بعدی می‌دهند.

جوایز اسکار هر سال با معرفی چند چهره جوان همراه است اما این اولین سالی است که حضور استعدادهای جوان به این شکل خودنمایی می‌کند، سینماگران مرد و زنی که در ابتدای راه فیلمسازی خود و تجربه جوایز آکادمی اسکار هستند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها