تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۱:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73850
جایزه بزرگ بیست و یکمین دوره جشنواره شب‌های سیاه تالین به فیلم «حادثه شبانه» (Night Accident) از کشور قرقیزستان رسید.

به گزارش سینماسینما، بیست‌ویکمین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین شنبه ۱۱ آذر در پایتخت استونی به پایان راه رسید. در این دوره از جشنواره جایزه بزرگ به فیلمی از کشور قرقیزستان با عنوان «حادثه شبانه» به کارگردانی تمیربک بیرنظرف اهدا شد.

در فیلم «حادثه شبانه» شخصیت اصلی داستان می‌رود تا مردی را بکشد. مردی که خانواده‌ قهرمان داستان را از هم گسسته و زندگی‌اش را به نابودی کشانده است. در این مسیر ناخواسته در تصادفی دختری را مجروح می‌کند. همین حادثه زندگی‌اش را زیر و رو می‌کند.

سال گذشته نرگس آبیار با فیلم «نفس» که نماینده ایران در دوره بعدی اسکار است، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره شب‌های سیاه تالین را از آن خود کرد. امسال جایزه بهترین کارگردانی به ژو-هیونگ لی کارگردان اهل کره‌جنوبی اهدا شد. این کارگردان فیلم «حفار» (Excavator) را به جشنواره آورده بود. داستان فیلم درباره چترباز سابقی است که اکنون راننده بیل‌مکانیکی است و تلاش می‌کند خاطرات بد گذشته را فراموش کند.

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره شب‌های سیاه تالین را فیلم «چیزی سودمند» محصول مشترک ترکیه، فرانسه، هلند و آلمان از آن خود کرد.

در این دوره از جشنواره جوایز بازیگری به دو چهره سرشناس اهدا شد. ریس ایفانز برای بازی در فیلم «قلمرو» (Dominion) بهترین بازیگر مرد لقب گرفت و باربارا آئور برای بازی در فیلم «خلاء»‌ (Vacuum) شایسته دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شناخته شد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها