تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۷:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 58539

کری فیشرکالبدشکافی اخیر از جسد «کری فیشر» وجود سه نوع ماده مخدر در بدن این بازیگر مطرح سینما را ثابت کرد.

به گزارش سینماسینما، «رویترز» نوشت: «کری فیشر» بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در نقش «پرنسس لیا» در سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» شناخته می‌شود، اواخر سال ۲۰۱۶ درگذشت، اما پرونده علت مرگ او هنوز هم در جریان است.

این بازیگر در ماه دسامبر ۲۰۱۶، چهار روز پس از این که حین پرواز از لندن به لس‌آنجلس دچار حمله قلبی شده بود، در سن ۶۰ سالگی درگذشت. چند روز پیش اعلام شد تحقیقات پزشکی قانونی لس‌آنجلس علت مرگ این بازیگر،‌ وقفه تنفسی در خواب و چند مساله دیگر از جمله استفاده از مواد مخدر بوده است. جدیدترین کالبدشکافی‌ها نشان داده هنگان مرگ، در بدن این بازیگر کوکائین، هروئین و MDMA یا اکستازی وجود داشته است.

با این حال پزشکی قانونی هنوز تصریح نکرده که این مواد مخدر چه تاثیر در فوت «فیشر» داشته‌اند. در این گزارش به بیماری‌های قلبی-عروقی در رگ‌های خونی (آترواسکلروتیک) این هنرمند اشاره شد.

بازیگر «جنگ ستارگان» از دهه ۱۹۸۰ درگیر سوءمصرف مواد بود و از بیماری روانی دوقطبی رنج می‌برد. دختر «فیشر» چندی پیش در مجله‌ای درباره مبارزه مادرش با سوء مصرف مواد نوشته بود: «مادرم در کل عمرش با مواد و بیماری روحی مبارزه کرد. دست آخر هم به همین خاطر فوت کرد.»

استفاده از مواد مخدر می‌تواند موجب وقفه تنفسی حین خواب شود و تحقیقات جدید نشان داده «فیشر» حدود ۷۲ ساعت قبل از انتقال به بیمارستانی در لس‌آنجلس، کوکائین استفاده کرده است.

این زن بازیگر در میانه دهه ۱۹۸۰ پس از گذراندن یک دوره‌ ترک اعتیاد، رمان پرفروشی به نام «کارت‌پستال‌هایی از لبه پرتگاه» نوشت.

این اثر داستان زن بازیگری را روایت می‌کرد که معتاد بود و مجبور می‌شد با مادرش در یک خانه زندگی کند. این کتاب بعدها تبدیل به فیلمی سینمایی شد و «مریل استریپ» و «شرلی مک‌لین» در آن ایفای نقش کردند.

«کری فیشر» اولین بار در سال ۱۹۷۵ در فیلم کمدی «شامپو» در کنار بازیگرانی چون «وارن بیتی»، «جولی کریستی» و «گلدی هاون» مقابل دوربین رفت و دو سال بعد توسط «جورج لوکاس» برای بازی در فیلم‌های «جنگ ستارگان» در نقش «پرنسس لیا» و در کنار «هریسون فورد» انتخاب شد و در سه گانه اصلی این مجموعه فیلم محبوب مقابل دوربین رفت. «کری فیشر» سال ۲۰۱۵ باز هم نقش «پرنسس لیا» را در «جنگ ستارگان: بیداری نیروها» بر عهده گرفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها