تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۰:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30916

جرج لوکاسجرج لوکاس که خالق مجموعه «جنگ ستارگان» است در فیلم پنجم این سری آثار هیچ نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که کمپانی «لوکاس فیلم» توسط دیزنی خریداری شده، ساخت فیلم پنجم از مجموعه «ایندیانا جونز» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی هریسون فورد اکنون روی میز است اما به نظر می‌رسد جرج لوکاس با این مجموعه همکاری نخواهد داشت.

دیوید کوپ نویسنده فیلمنامه قسمت پنجم با اعلام این خبر گفت لوکاس نقشی در «ایندیانا جونز ۵» نخواهد داشت و من تاکنون با او هیچ ارتباط کاری در این زمینه نداشته‌ام.

در حالی که لوکاس نه فیلمنامه چهار فیلم قبلی را نوشته و نه کارگردانی آنها را انجام داده، اما او تاییدکننده داستان همه فیلم‌ها و تهیه کننده اصلی فیلم‌ها بوده است.

در این مقام در نهایت حرف‌ آخر را لوکاس زده و حتی با رد فیلمنامه فرانک دارابونت برای نوشتن فیلمنامه فیلم چهارم یعنی «ایندیانا جونز و شهر خدایان»، در نهایت کوپ را برای نوشتن آنچه به «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال» منجر شد، استخدام کرد و باید گفت مسیر را او تعیین کرده است.

گفته شده اسپیلبرگ و هریسون فورد فیلمنامه دارابونت را دوست داشتند و موافقت عمومی نشان دهنده این است که این فیلم چیزی به مراتب بهتر از فیلمی بود که سال ۲۰۰۸ بر مبنای فیلمنامه کوپ ساخته شد.

کوپ می‌گوید قبول دارد «جمجمه کریستال» چندان موفق نبود و می‌گوید: نمی‌دانم که این ایده چقدر متناسب با ایندیانا جونز بود.

او در دفاع از فیلمنامه می‌گوید این تاکید خود لوکاس بود که نیروهای بیگانه وارد فیلم و با شخصیت‌ها ترکیب شوند.

فیلم در فضای جنگ سرد بین روسیهٔ شوروی و غرب بازی ‌شد و هریسون فورد در نقش دکتر ایندیانا جونز، استاد پاره‌وقت باستان‌شناسی دانشگاه و ماجراجویی تمام‌وقت، افسران روسی را که قصد ربودن جمجمهٔ بلورین را دارند، از پا درمی‌آورد.

در حالی که کوپ از ارایه اطلاعات بیشتر درباره فیلم پنجم «ایندیانا جونز» خودداری کرده اما او قول داده که این قسمت خیلی خوب پیش رود و ایده‌های خوبی در فیلم وجود داشته باشد. او به شوخی گفته است: فقط می‌توانم بگویم یک عالم موجودهای بیگانه در فیلم وجود دارند و ایندی هم در انتهای فیلم می‌میرد.

فیلم جدید هنوز عنوانی ندارد و اواخر ۲۰۱۷ تولید آن شروع می‌شود و اکران آن در سینماها برای جولای ۲۰۱۹ پیش‌بینی شده است.

کمپانی دیزنی سال ۲۰۱۳ قراردادی با کمپانی پارامونت امضا و حقوق رسمی توزیع فیلم‌های آینده «ایندیانا جونز» را خریداری کرد.

نخستین فیلم «ایندیانا جونز» سال ۱۹۸۱ با عنوان «مهاجمان صندوقچه گمشده» کلید خورد و بعد در سال ۱۹۸۴ با «ایندیانا جونز و معبد مرگ» و در سال ۱۹۸۹ با «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» ادامه یافت. پس از یک وقفه نزدیک به ۲۰ سال در سال ۲۰۰۸ «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» ساخته شد.

خبر تولید نسخه جدید و پنجم از مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز، اوایل امسال به صورت رسمی اعلام شد. آخرین فیلم که در سال ۲۰۰۸ اکران شد، از نظر بسیاری هواداران یک شکست بود و نتوانست رضایت بینندگان و مشتاقان خود را جلب کند. البته با همه این‌ها در گیشه اوضاع چندان هم نامناسب نبود و ایندیانا جونز ۴ توانست فروش جهانی معادل ۷۸۶ میلیون دلار داشته باشد.

فیلمنامه ایندیانا جونز بعدی را دیوید کپ، دستیار نویسنده فیلم‌نامه «ژوراسیک پارک» می‌نویسد.

فیلم‌های «ایندیانا جونز» تاکنون فروشی برابر با ۲ میلیارد دلار داشته‌اند که در نوع خود موفقیت بزرگی به حساب می آید.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها