تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49037

جزیره جمجمه«کونگ: جزیره جمجمه» صدرنشین جدول هفتگی فروش سینماهای آمریکا و جهان شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، این فیلم هیولایی و هیجانی به کارگردانی «جوردن وی روبرت» در اولین هفته نمایش جهانی خود در ۶۵ بازار بین‌المللی به روی پرده رفت و ۸۱.۶ میلیون فروخت و با احتساب فروش ۶۱ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا، مجموع فروش جهانی خود را در اولین هفته اکران به رقمی بالغ بر ۱۴۲ میلیون دلار رساند.

این فیلم در واقع تلاشی برای احیای فیلم موفق و کلاسیک «کینگ کونگ» محصول سال ۱۹۳۳ است که معروف‌ترین فیلم هیولایی تاریخ سینماست.

«پیتر جکسون» نیز در سال ۲۰۰۵ فیلمی با همین نام یعنی «کینگ کنگ» ساخت اما این فیلم نتوانست نظر اکثریت منتقدین را جلب کند، گرچه در گیشه به فروش جهانی ۵۵۰ میلیون دلار دست یافت.

اما فیلم جدید «کونگ: جزیره جمجمه» که با بودجه‌ای معادل ۱۸۵ میلیون دلار ساخته شده درباره گروهی از کاشفان است که سفری ماجراجویانه را به جزیره‌ای گرمسیری، اسرارآمیز و پررمز و راز آغاز می‌کنند.

این فیلم در اولین هفته نمایش ۷.۶ مییلون دلار در سینمای بریتانیا فروخت و کره جنوبی با ۷.۳ میلیون دلار، روسیه با ۸ میلیون دلار و مکزیک با ۵.۶ میلیون دلار از دیگر بازارهای خارجی موفق این فیلم بودند.

این فیلم از دو هفته آینده در چین دومین بازار بازرگ سینمایی جهان به روی پرده خواهد رفت.

اما فیلم «لوگن» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» که هفته پیش صدرنشین گیشه جهانی بود، در آخر هفته میلادی که گذشت، ۷۰.۳ میلیون دلار از محل سینماهای ۷۹ کشور به فروش خود افزود و مجموع فروش خارجی خود را به ۲۸۵.۵ میلیون دلار و فروش جهانی‌اش را به بیش از ۴۳۸ میلیون دلار رساند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها