تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۵/۳۰ - ۱۷:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 776

جنیفر لارنسانتشار فهرست جدید مجله فوربس بار دیگر اختلاف دستمزد بازیگران مرد و زن را مورد تأکید قرار می‌دهد.

به گزارش «سینماسینما»، نشریه فوربس فهرست «پردرآمدترین بازیگران زن دنیا» را منتشر کرد که در آن جنیفر لارنس بازیگر برنده اسکار و ستاره فیلم‌های «عطش مبارزه» با ۵۲ میلیون دلار درآمد در فاصله ۱ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱ ژوئن ۲۰۱۵، در صدر قرار دارد.

به گزارش thewrap، فوربس اوایل ماه اوت فهرست «پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا» را منتشر کرد که در آن رابرت داونی جونیر بازیگر فیلم‌های «آیرون من» و «انتقامجویان» با ۸۰ میلیون دلار پیشتاز بود. مقایسه دو فهرست نشان می‌دهد بازیگران زن به‌جز چند استثنا در مقایسه با بازیگران مرد کمتر دستمزد دریافت می‌کنند.

درآمد ۵۲ میلیون دلاری لارنس او را در فهرست بازیگران مرد پس از داونی جونیر در رده دوم، اما بالاتر از جکی چان (۵۰ میلیون دلار) قرار می‌دهد.

اسکارلت جوهانسن ستاره «انتقامجویان: عصر اولتران» با ۳۵٫۵ میلیون دلار نفر دوم فهرست «پردرآمدترین بازیگران زن دنیا» است. او با این درآمد پس از تام کروز (۴۰ میلیون دلار) در رده هفتم قرار می‌گیرد. از اینجا به بعد اختلاف درآمد بازیگران زن و مرد بیشتر آشکار می‌شود.

ملیسا مکارتی در کمدی موفق «جاسوس» و فیلم تحسین‌شده «سنت وینسنت» بازی و نقش خود در سریال «مایک و مالی» را تکرار کرد، ضمن اینکه خط تولید لباس برای خانم‌های سایز بالا را آغاز کرد. ۲۳ میلیون درآمد مکارتی هرچند او را در فهرست زنان در رده سوم قرار می‌دهد، اما در فهرست مردان جایگاهی بهتر از رده بیستم برایش به همراه ندارد.

بینگ‌بینگ فن بازیگر ۳۳ ساله چینی با ۲۱ میلیون دلار در رده چهارم فهرست «پردرآمدترین بازیگران زن دنیا» است. پس از او جنیفر آنیستن (۱۶٫۵ میلیون دلار)، جولیا رابرتز (۱۶ میلیون دلار)، آنجلینا جولی (۱۵ میلیون دلار)، ریس ویدرسپون (۱۵ میلیون دلار)، آن هاتاوی (۱۲ میلیون دلار) و کریستن استوارت (۱۲ میلیون دلار) به ترتیب در رده‌های پنجم تا دهم قرار گرفته‌اند. این درآمد آن‌ها را در فهرست مردان در فاصله زیاد با بازیگرانی چون جانی دپ (۳۰ میلیون دلار) و آدام سندلر (۴۱ میلیون دلار) قرار می‌دهد که هر دو در یک سال گذشته فیلم‌های ناموفقی روی پرده داشتند.

کامرون دیاز (۱۱ میلیون دلار)، گوئینت پالترو (۹ میلیون دلار)، مریل استریپ (۸ میلیون دلار)، آماندا سایفرید (۸ میلیون دلار)، ساندرا بولاک (۸ میلیون دلار)، اما استون (۶٫۵ میلیون دلار)، میلا کونیس (۶٫۵ میلیون دلار) و ناتالی پورتمن (۶ میلیون دلار)، فهرست ۱۸ نفر اول را کامل می‌کنند.

این فهرست بدون حساب هزینه مدیریت، کارگزار و وکیل، بر اساس آمار به دست آمده از موسسه نیلسن و وبسایت‌های باکس آفیس موجو و آی‌ام‌دی‌بی و مصاحبه با بازیگران و کارگزاران آن‌ها تهیه شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها