این بازیگر ۵٢ ساله یک پسر ٢٢ ساله به نام رافائل و یک دختر ١۶ ساله به نام هنا دارد. بینوش میگوید: «بچههایم از من خواستند بروم و در فیلمهای «گودزیلا» و «شبح درون پوسته» بازی کنم. فیلم «شبح…» در نیوزیلند فیلمبرداری میشد و پیش از اینکه پیشنهاد بازی در این فیلم را بپذیرم، احساس کردم خیلی طولانی میشود یک ماه و نیم آن سر دنیا باشم، مخصوصا پس از اینکه مدتی را هم در تور نمایش «آنتیگونه» سپری کردم و احساس کردم سفر «شبح…» خیلی طولانی است و بچههایم نمیتوانند بیایند. اما آنها به من اجازه رفتن دادند.»
این نخستینباری است که بینوش در فیلم علمی-تخیلی هالیوودی بازی میکند. در واقع فیلم «گودزیلا» را نمیتوان به حساب آورد چون او شخصیت سندرا برادی را فقط پنج دقیقه جلوی دوربین بازی کرد و سپس کشته شد. اما بینوش ریشههای خود را فراموش نمیکند؛ شصتونهمین جشنواره فیلم کن اکران جهانی تازهترین فیلم او تحت عنوان «خلیج سست» را روی پرده برد. این فیلم دومین همکاری بینوش با برونو دومن، فیلمساز مولف فرانسوی را رقم زد؛ پیش از این و در سال ٢٠١٣ بینوش در فیلم «کامیل کلودل ١٩١۵» با او همکاری کرده بود. داستان فیلم «خلیج سست» نیز اوایل قرن بیستم میگذرد اما داستان «کامیل کلودل ١٩١۵» زندگینامه تلخی درباره مجسمهساز و هنرمند فرانسوی است که از بیماری شیزوفرنی رنج میبرد. «خلیج سست» نیز فیلمی کمدی است که از دیوانگیهای بورژوازی روایت میکند. بینوش میگوید: «بورژوازی فرانسوی را میشناسم بنابراین خصوصیتهایی را که متوجهشان شده بودم را به شخصیتم افزودم. شوخطبعی آن را کشف کردم و خودم را به عنوان بازیگر فیلمهای درام یا فیلمهای تراژیک، یا روحانی بودن دست انداختم. در مجموع وقتی در لایههای بورژوازی فرو میروی به خودت میخندی.» بینوش بدین خاطر علاقهمند به بازی در «خلیج سست» شد چون دومن بازیگران را تشویق به ایفای نقش همانند شخصیتهای ظهور سینمای فرانسه کرده بود. بازیگران بازیهای چشمگیری را از خود ارایه داده بودند که بیشتر در دوره فیلمهای صامت رواج داشت. شخصیت بینوش براساس شخصیت «سسیل سورل»، بود. بینوش در مورد سورل میگوید: «برنامهای تلویزیونی با او مصاحبهای کرده بود و بارها و بارها این مصاحبه را دیدم و درسهایی از او گرفتم.» اما بینوش در خانه هم از الهام بازیگری بینصیب نبود، میگوید: «پدرم هنرمند پانتومیم بود و به صورتش ماسک میزد و من عادت داشتم از او تقلید کنم. ١٠ سالم بود و طنزهایی را با دوستانم اجرا میکردیم، بنابراین بازی کردن بخشی از من شد. میخواستم پا در کفشهای پدرم بکنم و مردم را بخندانم.» او همیشه در نهان آرزوی بازی در فیلمهای کمدی را داشته، میگوید: «نخستین فیلمهایی که دیدم فیلمهای چارلی چاپلین بود که بهشدت روی من تاثیر گذاشتند. من را میخنداند یا گریهام میانداخت و باعث میشد احساس زنده بودن کنم. شاید با گذشت زمان است دیگر ترسی از خندهدار بودن ندارم.»
منبع:اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- که آفتاب بیاید/ نگاهی به فیلم «بگذار آفتاب بیایید تو» ساخته کلر دنی
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
آخرین ها
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
- «دیوان تئاترال» روی صحنه میرود/ آغاز اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه» با حضور مسعود کیمیایی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- نمایش موزیکال «شازده کوچولو» / گزارش تصویری
- پیکر مسعود اسکویی به خانه ابدی بدرقه شد/ چرا برخی آدمها محبوب میشوند؟
- پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
- رقابت ستارههای یک کمدی و یک درام عاشقانه تاریخی/ میزبانی سینماها از دو فیلم جدید
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- رکوردداران روز اول اکران
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- معرفی برگزیدگان جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۴ ایتالیا/ «من کاپیتان» بهترین فیلم شد