تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۱:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61361

۵۷۴۱۲۰۳۴کارگردان فنلاندی روایت جدیدی از زندگی «جی.آر.آر تالکین» ـ نویسنده مطرح انگلیسی ـ را جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش سینماسینما، «ورایتی» نوشت: کمپانی‌های «فاکس سرچلایت» و «چرنین اینترتینمنت» از سال ۲۰۱۳ پروژه ساخت فیلم زندگی «جی.آر.آر تالکین» رمان‌نویس مطرح انگلیسی را در دست داشتند و اخیرا اعلام کردند «دم کاروکاسکی» فیلمساز فنلاندی ساخت این اثر را به دست گرفته است.

«تالکین» که بیشتر برای نگارش مجموعه رمان‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» شهرت دارد، سال ۱۹۷۳ درگذشت اما طی دهه‌های اخیر مجموعه فیلم‌های سینمایی پرفروشی براساس کتاب‌های او روی پرده رفته است.

«دیوید گلیسون» و «استفن برزفورد» نویسندگان فیلمنامه این اثر زندگینامه‌ای هستند و بیشتر روی موضوعاتی چون عشق، دوستی، الهام هنری، دوران مدرسه و جنگ جهانی اول در زندگی «تالکین» متمرکز شده‌اند.

«کاروکاسکی» فیلم‌هایی چون «خانه پروانه‌های سیاه»، «قلب شیر» و «تام اهل فنلاند» را کارگردانی کرده است.

پیش از این هم اعلام شده بود فیلمی به نام «میان‌زمین» داستان زندگی «تالکین» نویسنده انگلیسی را ـ از تجربیات او در زمان جنگ جهانی اول تا جایی که نگارش رمان‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» ختم شده ـ روایت می‌کند. «انگوس فلچر» پس از شش سال تحقیق در مصاحبه‌ها و آرشیوهای مربوط به «تالکین» متن فیلمنامه این پروژه را به نگارش درآورد. «جیمز استرانگ» که پیش‌تر هم در ساخت قسمت‌هایی از «داون‌تاون ابی» دست داشته، کارگردانی «میان‌زمین» را به عهده گرفت.

«جان رونالد روئل تالکین» سوم ژانویه ۱۸۹۲ به دنیا آمد. این نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹ استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود. او علاوه‌ بر کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام‌های «سیلماریلیون»، «ماجراهای تام بامبادیل» و «می‌رود راه پیوسته تا آن سو» را نوشته ‌است. «تالکین» علاقه‌ وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت و شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته ‌است.

«تالکین» پس از درگرفتن جنگ جهانی اول، از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۰ در ارتش انگلیس خدمت می‌کرد. او طی دوران فعالیت در کالج «پمبروک» دو  رمان نوشت. اولین قسمت رمان‌های «هابیت» سال ۱۹۳۷ منتشر شد.

او بعد از آن تا سال ۱۹۴۹ مجموعه رمان «ارباب حلقه‌ها» را به نگارش درآورد. این رمان‌های قرار بود تنها دو جلد باشد اما تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌ رمان‌های تاریخ ادبیات انگلیسی شد که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این نویسنده‌ مطرح در دوم سپتامبر سال ۱۹۷۳ در سن ۸۱ سالگی بدرود حیات گفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها