تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۶ - ۱۲:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28971

تولد اژدهاهواداران بروس لی فیلم جدید زندگینامه افسانه هنرهای رزمی را به پررنگ کردن نقش سفیدپوستان و پنهان کردن میراث این بازیگر متهم کردند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از بی بی سی فیلم «تولد اژدها» به رویدادهای زندگی بروس در آمریکا و مبارزه جنجالی او با وانگ جک مان در سال ۱۹۶۴ می‌پردازد. این فیلم به کارگردانی جرج نولفی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

پس از نمایش این فیلم بسیاری از هواداران بروس لی به انتقاد از فیلم پرداختند و اعلام کردند که نقش بروس لی در این فیلم بسیار کم‌رنگ است.

در همین زمینه یکی از کاربران پایگاه اینترنتی فیلم نوشت: «شوخی می‌کنید؟ من رفتم تا بروس لی را ببینم اما فیلم بیشتر درباره چند فرد سفیدپوست بود.»

در «تولد اژدها» فیلیپ ان‌جی بازیگر هنگ‌کنگی نقش بروس لی را بازی می‌کند. شیوه بازی یک بعدی او نیز انتقادات بسیاری برانگیخت و بسیاری او را متهم به احمق جلوه دادن بروس لی متهم کردند.
بسیاری از منتقدان نیز نوک پیکان حمله‌های خود را به سمت بیلی مگنوسن بازیگر آمریکایی گرفتند که در این فیلم نقش دوست خیالی بروس لی به نام استیو مک‌کی را بازی می‌کند. به اعتقاد منتقدان فیلم بیش از بروس لی روی شخصیت او تمرکز دارد.

یکی از منتقدان گفت: «فیلمنامه افتضاح و انتخاب بازیگران از آن هم بدتر بود. چطور ممکن است که شخصیت اصلی یک فیلم مرید و پیرو یک فرد سفیدپوست باشد.»

منتقدان بسیاری این فیلم را بی‌احترامی به میراث بروس خوانده و خواستار تحریم آن شدند. به اعتقاد آن‌ها این فیلم در خدمت جاودانه کردن کلیشه‌های منفی درباره زنان، مردان و فرهنگ آسیایی است.

«تولد اژدها» جدیدترین نمونه از تلاش هالیوود برای پررنگ‌کردن حضور سفیدپوستان در نقش افراد غیرسفیدپوست است. پیش از حضور اسکارلت جوهانسون در فیلم «شبح درون پوسته» که بازسازی یک انیمه ژاپنی است با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده بود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها