تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74369

 ‘داستین هافمن’ هنرپیشه باسابقه تئاتر و سینمای آمریکا و برنده جایزه اسکار برای دومین بار در سن ۸۰ سالگی به اذیت و آزار جنسی یک هنرپیشه زن در دهه ۱۹۸۰ در پشت صحنه یک نمایش، متهم شد.

به گزارش سینما سینما ، خبرگزاری فرانسه از نیویورک گزارش داد  این ادعا آخرین مورد از رشته اتهامات فزاینده مشابه علیه افراد نیرومند در صحنه سیاست و صنعت سرگرمی آمریکا به شمار می رود.
‘کاترین روستر’ که در سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ به همراه هافمن در اجرای نمایشنامه ‘مرگ فروشنده’ در برادوی همکاری می کرده است، این ادعا را روز جمعه در نشریه ‘هالیوود ریپورتر’ مطرح کرد.
روستر افزود: پس از آنکه هافمن به او کمک کرد که این نقش را بگیرد و برای نخستین بار در تئاترهای برادوی شروع به کار کند، همه کارها به خوبی و خوشی آغاز شد و هافمن حتی او را به همسرش نیز معرفی کرد.
روستر افزود: اما اوضاع توسط فردی که اسطوره بازیگری من بود، به سرعت و به معنی واقعی کلمه به تجربه وحشتناک، فاسد و آزاردهنده ای تبدیل شد. این ماجرا از یک اجرا در شیکاگو شروع شد که آغاز آزارهایی بود که تقریبا در هر اجرا اتفاق می افتاد. هافمن به این کار ادامه داد و هرچه بیشتر و بیشتر تهاجمی تر شد و حتی یک بار تلاش کرد که به من تجاوز کند، من هر شب که به خانه می رفتم، می گریستم.
روستر نوشت: چگونه همان مردی که برای دادن این شغل به من تلاش زیادی کرد، از اجرای من تعریف کرد، به صورت اساسی باعث آغاز حرفه ای کار من شد و کاربرد عقل و خرد را به عنوان هنرپیشه به من یاد داد، چگونه می توانست به این اندازه آزاردهنده جنسی باشد؟ آیا خود من نیز در این رخدادها مقصر بودم.
روستر همچنین هافمن را به درخواست های دیگر جنسی متهم کرد که وی از پذیرش آنها خودداری کرده بود. روستر افزود که قصد گزارش دادن اقدامات هافمن را به اتحادیه هنرپیشگان و بازیگران داشته، اما دیگران وی را از این اقدام منصرف کردند، زیرا ممکن بود شغل خود و امیدواری خود را به در اختیارگرفتن این حرفه از دست بدهد.
روستر بعدا در نسخه تلویزیونی مرگ فروشنده که در سال ۱۹۸۵ با حضور هافمن ساخته شد، نیز ایفای نقش کرده است.
آنا گراهام هانتر کارآموز پیشین در همین نمایش نیز قبلا در نشریه هالیوود ریپورتر، هافمن را متهم کرد که وی را در سن ۱۷ سالگی اذیت و آزار جنسی داده و به وی سخنان تحریک آمیز گفته است.
هافمن که فیلم های متعدد معتبر وی شامل توتسی، کرامر علیه کرامر، مرد بارانی و همه مردان رئیس جمهوری می شود، گفته است که چنین رخدادهایی را که مربوط به بیش از ۳۰ سال پیش می شود، به یاد نمی آورد.
وی افزود: تصور نمی کند که به کسی آزاری رسانده باشد و سخنانش در صحنه مانند سخنانی بوده که در میان اعضا یکی خانواده رد وبدل می شود.
جنجال فزاینده ادعاها درباره تعرض و تجاوز جنسی در جهان سرگرمی، رسانه ها و سیاست ایالات متحده در ماه اکتبر با انتشار ادعاهای بیش از ۱۰۰ زن علیه هاروی واینشتاین غول فیلمسازی این کشور شروع شد که وی را به رفتارهای غیراخلاقی از تهدید و ارعاب تا تجاوز جنسی متهم می کردند.

ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها