تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۹:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29368

دختری در قطارفیلم «دختری در قطار» به کارگردانی تیت تیلور نبض گیشه سینمای آمریکا را در دست گرفت و به راحتی فیلم «تولد یک ملت» را پشت سر گذاشت.

به گزارش سینماسینما، «دختری در قطار» در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد و به فروشی برابر با ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «تولد یک ملت» نخستین فیلم بلند نیت پارکر ژانویه گذشته در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. درخشش فیلم سبب شد که شرکت فاکس سرچلایت امتیاز آن را به قیمت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خریداری کند. این درام تاریخی درباره شورشی با رهبری برده‌ای به نام نات ترنر در سال ۱۸۳۱ است. این فیلم با موضوع و بازیگران عمدتا سیاه‌پوست (پس از جنجال‌های به پا شده درباره نامزدهای سفیدپوست اسکار بازیگری) گزینه‌ای مناسب برای اسکار ۲۰۱۷ به نظر می‌رسد.

اما تابستان گذشته پرونده‌ تجاوزی قدیمی مربوط به سال ۱۹۹۹ به دست رسانه‌ها رسید که متهمان آن نیت پارکر و ژان سلستین دیگر نویسنده «تولد یک ملت» بودند. ماجرای رسانه‌ای شدن این پرونده تاثیری بسیار منفی بر فیلم پارکر گذاشت و هنگامی که مشخص شد قربانی پرونده سال ۲۰۱۲ خودکشی کرده، انتقادات به پارکر گسترده‌تر شد. درام برده‌های شورشی پارکر در بیش از دو هزار سالن سینما اکران شد و به فروشی برابر با ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. استقبال اندک تماشاگران شانس فیلم را برای رسیدن به مجسمه طلایی اسکار بیش از پیش کم خواهد کرد.

فاکس سرچلایت معمولا فیلم‌های خود از جمله «۱۲ سال بردگی» را پیش از اکران گسترده به صورت محدود اکران می‌کند. از این روی اکران «تولد یک ملت» یکی از گسترده‌ترین اکران‌های این کمپانی محسوب می‌شود. بیش از نیمی از تماشاگران فیلم را آمریکاییان آفریقایی تبار تشکیل می‌دادند در حالی که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها بالای ۲۵ سال داشتند. «تولد یک ملت» هنوز در کشورهای دیگر اکران نشده است.

البته فروش کلی سینمای آمریکا به دلیل طوفان متیو، اندکی افت پیدا کرده بود. این طوفان در بخش‌هایی از فلوریدا، جورجیا و کارولینا علاقه‌مندان فیلم را از حضور در سالن‌های سینما بازداشت. به غیر از طوفان عامل دیگری که در افت فروش هفتگی سینمای آمریکا اثر گذاشت مناظره داغ میان نامزدهای ریاست‌جمهوری بود.

با این حال فیلم «دختری در قطار» با استقبال خوب زنان روبه‌رو شد. ساخت این فیلم با اقتباس از کتاب پرفروش پائولا هاوکینز، برای کمپانی دریم‌ورکس ۵۰ میلیون دلار هزینه داشت.

کمپانی یونیورسال «دختری در قطار» را در آمریکای شمالی اکران می‌کند. شخصیت اصلی داستان «دختری در قطار» با بازی امیلی بلانت‌ در گذشته با سوءمصرف الکل مشکلات بسیاری داشته، حالا نمی‌تواند آنچه را که شاهدش بوده باور کند.

«بدون شک بار اصلی فیلم روی دوش امیلی بلانت است»‌ نیک کارپو مدیر توزیع داخلی یونیورسال با بیان این موضوع از آغاز همکاری این شرکت با شرکت آمبلین متعلق به استیون اسپیلبرگ خبر داد.

فیلم «دختری در قطار» در نخستین بازارهای خارجی نیز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دیگر فروخت تا فروش جهانی فیلم به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برسد.

برای قیاس فروش فیلم «دختری در قطار»‌ بهترین گزینه فیلم «دختر گم‌شده»‌ به کارگردانی دیوید فینچر است که آن‌ هم با اقتباس از یک تریلر روانشناسانه پرفروش ساخته شده بود. «دختر گم‌شده» در افتتاحیه ۳۷ میلیون دلار فروخته بود و در جلب نظر منتقدان هم بسیار بهتر از «دختری در قطار»‌ عمل کرده بود.

ربکا فرگوسن، هیلی بنت،‌ جاستین ثرو، لوک ایوانس،‌ آلیسون جنی، ادگار رامیرز و لیزا کودروف دیگر بازیگران «دختری در قطار» هستند. این فیلم جمع کثیری از تماشاگران خود را مدیون شهرت بسیار منبع اقتباس فیلم است.

در هیاهوی حضور فیلم‌های جدید روی پرده سینما،‌ فیلم «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» به کارگردانی تیم برتون در دومین هفته اکران نیز رده دوم پرفروش‌های هفته را به خود اختصاص داد. این فیلم با افت فروش ۴۸ درصدی نسبت به هفته اول اکران به فروشی برابر با ۱۵ میلیون دلار دست پیدا کرد. به این ترتیب فیلم جدید برتون در دو هفته اکران آمریکای شمالی بیش از ۵۱ میلیون دلار فروخت. فانتزی ماجراجویانه برتون در بازارهای خارجی یکه تاز بود و در ۷۱ کشور ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت.

«دیپ‌واتر هورایزون» هم در دومین هفته اکران ۴۲ درصد افت فروش را تجربه کرد. این فیلم به کارگردانی پیت برگ و با نقش‌آفرینی مارک والبرگ که داستان فاجعه محیط‌زیستی سکوی نفتی دیپ‌واتر هورایزون را روایت می‌کند، ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در آمریکا و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در بازارهای خارجی فروش داشت. مجموع فروش جهانی این فیلم پس از دو هفته به ۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید.

فهرست چهار فیلم پرفروش سینمای آمریکا با فیلم «هفت دلاور» به پایان می‌رسد. این فیلم این هفته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخت تا مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی به ۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برسد. فروش جهانی این فیلم بیش از ۱۳۵ میلیون دلار است.

دیگر فیلمی که این هفته به صورت گسترده در آمریکا اکران شد،‌ کمدی «مدرسه راهنمایی:‌ بدترین سال‌های عمرم» بود. این فیلم با اکران در بیش از دو هزار سالن سینما به فروشی برابر با ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته جیمز پترسون و کریس تبتس ساخته شده است. گریفین گلاک، لورن گراهام و آدام پالی بازیگران این فیلم به کارگردانی استیو کار هستند.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها