تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۲:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39098

دوپاردیو، بینوشژرار دیپاردیو و ژولیت بینوش جلوی دوربین کلر دنیس می‌روند.

به گزارش سینماسینما، ژرار دیپاردیو و ژولیت بینوش دو اسطوره حقیقی سینمای فرانسه هستند اما تا به حال این دو مقابل یکدیگر جلوی دوربین نرفته‌اند. شاید دلیل همکاری نکردن دیپاردیو و بینوش طی حرفه‌شان به اظهارنظرهای دیپاردیو در سال ٢٠١٠ برمی‌گردد. در آن زمان بینوش جایزه بهترین بازیگری جشنواره فیلم کن را برای بازی در فیلم «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی دریافت کرد. بینوش در آن زمان حداقل در ۵٠ فیلم ایفای نقش کرده و مورد تحسین قرار گرفته بود و خود را یکی از بازیگران برجسته و توانای فرانسوی معرفی کرده بود. اما دیپاردیو موضعی مخالف او اتخاذ کرده بود. او در مصاحبه با مجله اتریشی پروفیل گفته بود: «لطفا می‌شود برای من توضیح بدهید که راز ژولیت بینوش چیست؟ او هیچی ندارد. مطلقا هیچی.»
بینوش که در آن روزها برای افتتاحیه اکران فیلم «کپی برابر اصل» به بریتانیا سفر کرده بود در مصاحبه با رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفته بود: «دیپاردیو را از نزدیک نمی‌شناسم و نمی‌دانم با او چی کار کرده‌ام؟ می‌فهمم که مجبور نیستی از همه آدم‌ها خوشت بیاید و می‌توانی از کار برخی هم خوشت نیاید. اما خشونتی که در کلام او هست را نمی‌فهمم.»
حالا کلر دنیس، فیلمساز زن فرانسوی خبر غیرمنتظره همکاری با این دو چهره سینمای فرانسه در فیلم بعدی‌اش «عینک سیاه» را داده است.
این فیلمساز فرانسوی اوایل سال گذشته از ساخت فیلم علمی- تخیلی «High Life» با بازی رابرت پتینسون، پاتریشیا آرکت و مایا گاث خبر داد. ظاهرا قرار بود فیلمبرداری این فیلم بهار سال ٢٠١۶ کلید بخورد اما دنیس ساخت این فیلم با بازیگران انگلیسی و امریکایی را به تعویق انداخت تا بر صندلی کارگردانی «عینک سیاه» تکیه بزند. فیلمی که فیلمبرداری‌اش در همین ماه ژانویه آغاز می‌شود و دیپاردیو و بینوش و همچنین زاویه بووا هفت هفته متوالی در شهرهای پاریس و ژوئر مشغول ایفای نقش در این فیلم خواهند بود. داستان فیلم اقتباسی از کتاب کلاسیک «سخن عاشق: تکه‌ها» اثر رولان بارت است که به تحلیل زبان عشق می‌پردازد. کتاب «سخن عاشق» و انتشار آن در سال ١٩٧٨، انقلابی به راه انداخت؛ رولان بارت در این کتاب با استفاده از عناصر ساختارگرایی به کشف پدیده عشق می‌پردازد. او که اشاراتی به کتاب‌های «رنج‌های ورتر جوان» اثر گوته و آثار افلاطون، پروست، بودیار و شوبرت دارد، با هنرمندی پرتره‌ای به تصویر می‌کشد که هر خواننده‌ای در آن انعکاسی از خود می‌بیند.
فیلم «عینک سیاه» پاییز سال آینده اکران خواهد شد. هنوز مشخص نیست دنیس محتوای کتاب را چگونه جلوی دوربین می‌آورد. «عینک سیاه» دومین فیلم اقتباسی از این کتاب در سال‌های اخیر است. پیش از این در سال ٢٠١٠ درک سانگ و جیمی وان را به صورت چهار داستان تقریبا متصل روی پرده بردند.

منبع: اعتماد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها