تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۱۱:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51625

دیو و دلبرفروش جهانی فیلم سینمایی «دیو و دلبر» از یک میلیارد دلار هم بیشتر شد.

به گزارش سینماسینما، «اسکرین دیلی» نوشت: «دیو و دلبر» اثر رئال انیمیشن کمپانی «دیزنی» فروش بیش از یک میلیارد دلاری را در سینماهای جهان تجربه کرد و به ۱۳ فیلم قبلی این کمپانی که چنین فروشی داشته‌اند، پیوست.

این فیلم که اقتباس جدیدی از انیمیشن محبوب سال ۱۹۹۱ «والت دیزنی» است،‌ هم‌اکنون عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۷ و پرفروش‌ترین فیلم رئال انیمیشن تاریخ سینمای جهان را دارد.

«دیو دلبر» که «اما واتسون» و «دن استیونز» در آن نقش‌های اصلی را ایفا کرده‌اند، روز چهارشنبه فروشی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری را تجربه کرد و فروش بین‌المللی آن به یک میلیارد و ۲۴ دلار رسید. فروش این فیلم تنها در سینماهای آمریکای شمالی ۴۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار گزارش شده است.

سینماهای چین با رقم ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، بیشترین آمار فروش «دیو و دلبر» با کارگردانی «بیل کندون» و فیلمنامه‌نویسی «استفن چبووسکی» را داشته‌اند و پس از آن انگلستان با ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است. برزیل، کره جنوبی، مکزیک، استرالیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

«والت دیزنی» چند سالی است که ساخت فیلم‌های جدید براساس انیمیشن‌های کلاسیک خود را در برنامه قرار داده. این کمپانی فیلمسازی پیش‌تر «شرور»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را نیز از این مجموعه به صورت رئال انیمیشن (لایواکشن) روانه پرده نقره‌ای کرده که همگی در گیشه موفق بودند و ساخت فیلم‌هایی بر اساس انیمشین‌های کلاسیک «علاء‌الدین»، «مولان»، «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و «سفیدبرفی» نیز در دستور کار قرار دارند.

کمپانی «دیزنی» همچون سال گذشته که به فروش جهانی هفت میلیارد دلاری دست یافت و چهار محصولش فروش میلیاردی داشتند، سال ۲۰۱۷ را نیز قدرتمند آغاز کرده است. قسمت‌های جدید «نگهبانان کهکشان»، «ماشین‌ها»، «ثور» و «جنگ ستارگان» که همگی از محصولات این کمپانی هستند نیز در ادامه سال اکران خواهند شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها