تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۱۳:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 17812

دی کاپریودیوید فرانزونی فیلمنامه نویس برنده اسکار در حال نوشتن فیلمنامه‌ای از زندگینامه مولانا است و در عین حال با انتقاد روبه رو شده چون می‌گوید دوست دارد دی کاپریو این نقش را بازی کند.

به گزارش مهر به نقل از اکسپرس، این فیلمنامه نویس که فیلمنامه ‌«گلادیاتور» را نوشته چندی پیش به استانبول سفر کرد تا با محققان و کارشناسان زندگی مولانا ملاقات کند و بتواند با تکمیل فیلمنامه ساخت آن را سال آینده کلید بزند.

فرانزونی گفته است دلایل زیادی برای ساخت چنین فیلمی وجود دارد وی گفته است: فکر می‌کنم یک دنیای دیگر وجود دارد که لازم است درباره‌اش حرف بزنیم. رومی در آمریکا نیز بسیار محبوب است. باید به او چهره بدهیم و داستان زندگی‌اش را روایت کنیم.

فرانزونی و استفن جوئل براون تهیه کننده گفته‌اند دوست دارند لئوناردو دی کاپریو در نقش رومی جلوی دوربین برود و رابرت داونی جونیور نیز در نقش شمس تبریزی بازی کند. آنها افزوده‌اند: این سطح بازیگرانی است که ما دوست داریم در این فیلم و در نقش این شخصیت‌ها ظاهر شوند.

با این حال منتقدان می‌گویند قیافه بازیگر تایتانیک چندان به کسی که متولد افغانستان باشد شباهت ندارد و رابرت داونی جونیور نیز به فردی که سفیدپوست نباشد، شبیه نیست!

گاردین نیز که این خبر را در بخش جهان اسلام منتشر کرده در این باره با استناد به سخنان فرانزونی نوشته است: با ساخت چنین فیلم‌هایی می‌توان به کلیشه‌هایی که درباره مسلمانان وجود دارد، پایان داد.

فرانزونی که درباره این شخصیت قرن ۱۳ نوشته، افزوده است: رومی شبیه شکسپیر است؛ او شخصیتی با بی‌نهایت استعداد است و برای مردم و جامعه خودش بسیار باارزش است و این اهمیت تا جهان امروز نیز آمده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها