تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۳:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60043

۵۷۵۱۵۹۶۴«آنت بنینگ»، بازیگر آمریکایی به عنوان اولین زن در ۱۱ سال اخیر در راس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره معتبر ونیز قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین،‌ «بنینگ» ۵۹ ساله در حالی ریاست هیئت داوران بخش رقابتی قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان را بر عهده گرفته که تاکنون چهار بار نامزد جایزه اسکار شده و نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون «زیبای آمریکایی»، «بچه‌ها خوبند» و فیلم جدید «زن قرن بیستم» را در کارنامه دارد.

وی اولین زنی در ۱۱ سال اخیر و ششمین زن در تاریخ جشنواره فیلم ونیز است که رئیس هیت داوران شده و پیش از این زنان سینماگری شامل «کترین دنوو» (۲۰۰۶)، «گونگ لی این» (۲۰۰۲)، «جین کمپیون» (۱۹۹۷)، «سوزو چکی دامیکو» (۱۹۸۰) و «سابین آزما» (۱۹۸۷) این مسئولیت را بر عهده داشته‌اند.

«آلبرتو باربارا»، دبیر جشنواره فیلم ونیز در این‌باره گفت: “زمان آن بود که فهرست طولانی روسای هیئت داوران مرد را قطع کنیم و از یک استعداد درخشان و زن الهام‌بخش برای نشستن بر مسند هیئتد داوران بخش رقابتی استفاده کنیم. از این که «آنت بنینگ» این مسئولیت را پذیرفته بسیار خوشحالم و او این نقش را با استفاده از جایگاه، هوش و استعدادی که طول دوران حرفه‌ای خود در اروپا، هالیوود و روی صحنه تئاتر نشان داده، ایفا خواهد کرد.

«آنت بنینگ» نیز در این واکنش به این انتخاب گفت من نیز از درخواست برای ریاست جشنواره ونیز مفتخرم. بی‌صبرانه در انتظار تماشای فیلم‌ها و همکاری با دیگر اعضای هیئت داوران برای جشن گرفتن بهترین آثار سینمای جهان امسال هستم.

هیئت داوران جشنواره ونیز مسئولیت انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم جشنواره را دارد. سال گذشته «سم مندس» کارگردان آمریکایی رئیس داوران جشنواره ونیز بود.

هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها