تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۱۸ - ۱۴:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 82297

«برتران بونلو» کارگردان فرانسوی به عنوان رییس هیات داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فونداسیون هفتاد و یکمین جشنواره کن معرفی شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از سایت رسمی کن، این رویداد سینمایی که هفتادویکمین دوره خود را از تاریخ ٨ تا ١٩ می (١٨ تا ٢٩ اردیبهشت) برگزار می‌کند میزبان حضور «برتران بونلو» کارگردان فرانسوی در راس هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون است و جایگزین «کریستین مونجیو» کارگردان رومانیایی می‌شود که سال گذشته عهده‌دار این مسئولیت بود.

عباس کیارستمی کارگردان مطرح و درگذشته سینمای ایران نیز در سال ۲۰۱۴ ریاست هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سیه‌فونداسیون جشنواره کن را برعهده داشت.

«برتران بونلو» کارگردان و آهنگساز فرانسوی که ساخت فیلم‌هایی چون «چیزی ارگانیک، ۱۹۹۸» و «ناکتورما، ۲۰۱۶» در کارنامه سینمایی دارد از ساخت اولین فیلم‌های خود جایگاه منحصربه فردی در چشم‌انداز سینمایی به خود اختصاص داد. او تاکنون هفت فیلم بلند و هشت فیلم کوتاه ساخته که هر یک دارای ویژگی‌های متمایزی هستند.

ساخته‌های «بونلو» از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بخش رقابتی جشنواره کن به روی پرده رفته‌اند که شامل «ترزیا» (۲۰۰۳)، «خانه تالورانس» (۲۰۱۸) و «سن لورن» (۲۰۱۴) می‌شود. جدیدترین ساخته‌ی بلند «بونلو» فیلم «ناکتورما» محصول سال ۲۰۱۶ است که نامزد جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز «لومیر» فرانسه شد.

پیش از این «کیت بلانشت» بازیگر هالیوودی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها