تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۲:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43049

پدرو آلمادوار«پدرو آلمادوار» کارگردان صاحب نام اسپانیایی به عنوان رئیس هیات‌داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوودریپورتر، «آلمادوار» که یکی از چهره‌های محبوب کن است و تاکنون با فیلم‌هایش پنج بار نامزد نخل طلای کن بوده است، در حالی به عنوان رئیس هیئت داوران هفتادمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد که سال پیش «جورج میلر» استرالیایی این مسئولیت را بر عهده داشت.

«آلمادوار» در واکنش به این انتخاب گفت: از این که می‌توانم هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن را از چنین جایگاه معتبری جشن بگیرم بسیارخوشحالم. من قدردان، مفتخر و کمی تحت تاثیر قرار گرفته‌ام. از مسئولیتی که ریاست هیئت داوران جشنواره کن دارد آگاهم و امیدوارم برای این کار مناسب باشم. فقط می‌توانم این رو بگویم که جسم و روحم را وقف این کار خواهم کرد که اعتباری توام با لذت خواهد بود.

«پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن و «تیری فرمائو» دبیر جشنواره نیز ضمن خوشامدگویی به «آلمادوار» او را یک هنرمند محبوب و منحصر به فرد معرفی کردند و اعلام کردند این اتفاق به استحکام رابطه این کارگردان اسپانیایی با جشنواره کن کمک می‌کند که یک بار پیش از این نیز عضو هیئت داوران بوده است.

«آلمادوار» که فیلم‌نامه همه فیلم‌هایش را خودش نوشته است و فیلم‌هایش مقبولیت فراوانی در آمریکا دارد، در سال ۱۹۹۹ با فیلم «همه چیز درباره مادرم» به موفقیت جهانی بی‌نظیری دست یافت و این فیلم بیش از هر فیلم دیگری در میان کشورهای اسپانیولی‌زبان موفق به کسب جوایز جهانی، از جمله اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد.

«آلمادوار» به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان سینمای معاصر اسپانیا، طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز جهانی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی با فیلم «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹)، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه با فیلم «با او حرف بزن» (۲۰۰۲)، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین (۱۹۸۷)، جایزه بهترین فیلم‌نامه، کارگردانی و بهترین فیلم معنوی جشنواره کن (۱۹۹۹)، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (۲۰۰۰) از جوایز سزار فرانسه، جایزه منتخب تماشاگران و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا (۲۰۰۶)، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (۲۰۰۰)، دو جایزه بهترین کارگردانی (۲۰۰۷) و (۲۰۰۰) از جوایز گویا اسپانیا، جایزه بهترین فیلم خارجی لومیر فرانسه (۲۰۰۰)، جایزه پرنس آستوریاس برای یک عمر دستاورد هنری (۲۰۰۶)، دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن‌سباستین (۱۹۹۹) و (۲۰۰۶)، جایزه منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو (۱۹۸۸) و جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره ونیز (۱۹۸۸) اشاره کرد.

او تاکنون با فیلم‌های «همه چیز درباره مادرم»، «بازگشت»، «آغوش‌های گسسته»، «پوستی که در آن زندگی می‌کنیم» و جدیدترین ساخته‌اش «جولیتا» نامزد نخل طلای کن بوده است. در سال ۲۰۰۴ فیلم «تربیت بد» ار ساخته‌های «آلمادوار» افتتاح‌گر جشنواره کن بود.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار میشود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها