تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۲ - ۱۴:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26566

تام هنکساکران پاییزی فیلم‌ها در آمریکای شمالی با موفقیت تازه‌ترین ساخته کلینت ایستوود شروعی پرقدرت داشت.

به گزارش سینماسینما، فیلم «سالی» (Sully) با بازی تام هنکس در اولین آخر هفته اکران در ۳۵۲۵ سینما در ایالات متحده و کانادا ۳۵٫۵ میلیون دلار فروخت و در رده نخست جدول فروش قرار گرفت.

به گزارش ورایتی، این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد. پیش‌بینی شده بود «سالی» در سه روز اول نمایش در آمریکای شمالی حدود ۲۵ میلیون دلار بفروشد. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم که درباره فرود اضطراری یک هواپیما معروف به “معجزه در هادسن” است، درجه A داده‌اند که این نشان می‌دهد «سالی» در هفته‌های آتی هم در گیشه‌های فروش موفق ظاهر می‌شود.

سه فیلم دیگر هم در تعطیلات آخر هفته اکران خود را آغاز کردند. درام «وقتی شاخه می‌شکند» (When the Bough Breaks) از شرکت اسکرین جمز متعلق به سونی با ۱۵ میلیون دلار شروعی قابل احترام داشت و رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داد.

کمدی انیمیشنِ اروپایی «حیات وحش» (The Wild Life) از شرکت لاینزگیت با فروش متوسط ۳٫۴ میلیون دلار فیلم پنجم شد. فیلم ترسناک «اتاق ناامیدی‌ها» (The Disappointments Room) از شرکت رلویتیتی هم با فروش ناامیدکننده ۱٫۴ میلیون دلار در ۱۵۵۴ سینما هفدهم شد. متوسط فروش فیلم در هر سینما تنها ۹۰۱ دلار بود.

«سالی» از روی داستانی واقعی ساخته شده است. هنکس در این فیلم نقش چسلی «سالی» سالنبرگر خلبان آمریکایی را بازی می‌کند که ۱۵ ژانویه ۲۰۰۹ با یک هواپیما حامل ۱۵۵ مسافر، موفق به فرود اضطراری روی رودخانه هادسن در نیویورک شد. هر دو موتور هواپیمای او کمی پس از بلند شدن از زمین بر اثر برخورد با پرنده‌ها از کار افتاده بود.

پروژه ۶۰ میلیون دلاری «سالی» از روی کتاب «بیشترین وظیفه» نوشته سالنبرگر و جفری زاسلو ساخته شده است. این کتاب نگاه نزدیک به مردی دارد که پس از نجات مسافران هواپیما ابتدا به یک قهرمان ملی تبدیل شد، اما بعد ورق برگشت و اوضاع او تغییر کرد. فیلمنامه را تاد کومارنیکی نوشته است. فرانک مارشال تهیه‌کننده، حقوق ساخت کتاب را در ۲۰۱۰ خرید و از آن زمان روی آن کار می‌کرد.

آرون اکهارت، لورا لینی، هولت مکالانی، جیمی شریدان و جری فرارا دیگر بازیگران «سالی» هستند.

ایستوود همیشه مجذوب داستان‌هایی چون «تک‌تیرانداز آمریکایی»، «جی. ادگار» و «بچه اشتباهی» بوده است که از روی زندگی افراد ساخته می‌شود و «سالی» در همین ژانر است. هنکس مانند ایستوود به کار در چنین پروژه‌هایی علاقه‌مند است، ازجمله «کاپیتان فیلیپس»، جیم لاول در «آپولو ۱۳» و این اواخر والت دیزنی در «نجات آقای بنکس».

منتقدان هم از «سالی» استقبال کرده‌اند و این فیلم ۸۴ درصد آرای مثبت منتقدان را در وبسایت راتن تومیتوز کسب کرده است. فیلم در اولین آخر هفته اکران در ۳۶۰۰ سینما در ۳۹ بازار بین‌المللی نیز ۹٫۲ به دست آورد.

موریس چسنات، رجینا هال و جاز سینکلر بازیگران فیلم «وقتی شاخه می‌شکند» هستند که با بودجه متوسط ۱۰ میلیون دلار ساخته شده است.

چسنات و هال در این فیلم به کارگردانی جان کاسار نقش زوجی را بازی می‌کنند که خیلی دوست دارند بچه‌دار شوند، اما نمی‌توانند. آن‌ها زنی (با بازی سینکلر) را استخدام می‌کنند که از راه تلقیح مصنوعی برایشان فرزندی به دنیا بیاورد، اما زن به شکلی خطرناک شیفته مردی می‌شود که قرار است به زودی پدر شود. تماشاگران در سینمااسکور به «وقتی شاخه می‌شکند» درجه B داده‌اند.

انیمیشن «حیات وحش» تولید بلژیک و فرانسه است. این فیلم به کارگردانی ونسان کستلوت و بن استاسن داستان رابینسن کروزوئه را از نقطه‌نظر یک طوطی شجاع و دیگر حیوانات یک جزیره استوایی روایت می‌کند.

«اتاق ناامیدی‌ها» به کارگردانی دی. جی. کاروسو با بازی کیت بکینسیل و لوکاس تیل، درباره یک مادر و پسر کوچک اوست که در اتاق زیر شیروانی خانه رؤیایی خود در حومه شهر، با وحشتی غیرقابل‌باور روبرو می‌شوند. این فیلم تولید ۲۰۱۴ است و با ۱۶ میلیون دلار ساخته شده است.

تریلر ترسناک «نفس نکش» (Don’t Breathe) از شرکت سونی در سومین هفته اکران با ۸٫۲ میلیون دلار فروش در رده سوم قرار گرفت و فیلم ابرقهرمانی «جوخه خودکشی» (Suicide Squad) از شرکت برادران وارنر، در ششمین هفته اکران ۵٫۷ میلیون دلار فروخت و چهارم شد.

 

منبع: هنرآنلاین/ علی افتخاری

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها