تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۶:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 57285

جنگ ستارگانبیش از ۱۰۰ اثر از بزرگترین کلکسیون یادگارهای مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» به سرقت رفت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، «استیو سانسویت» صاحب بزرگترین مجموعه از یادگاری‌های مجموعه فیلم‌های علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» اعلام کرد که دهها اثر ارزشمند از کلکسیون او به سرقت رفته است.

وی که ۱۵ سال به عنوان مسئول امور مربوط به طرفداران در کمپانی لوکاس فیلم مشغول بوده در وب‌سایت خود نوشت:« بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۰ اثر از یادگاری‌های برجای مانده از این مجموعه فیلم محبوب از کلکسیون شخصی‌اش که بزرگترین موزه «جنگ ستارگان» محسوب می‌شود به سرقت رفته و البته اعلام کرد که یکی از مظنون اصلی این سرقت بزرگ را شناسایی کرده است.

بسیاری از موارد به سرقت رفته از جمله دارایی‌های کمیاب و ارزشمند موزه بوده‌اند که ارزش تقریبی آنها به بیش از ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد.

پس از ساخت سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳، «جورج لوکاس» سه‌گانه‌ای پسانگر از این فیلم را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (۱۹۹۹)، «حمله کلون‌ها» (۲۰۰۲) و «انتقام سیت» (۲۰۰۵) ساخت و در ادامه و پس از یک وقفه هفت ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال ۲۰۱۲ به قیمت چهار میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

در سال ۲۰۱۵ هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که اولین محصول کمپانی دیزنی بود تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌.جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دو میلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دو میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته‌اند.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است و ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ به عنوان تاریخ اکران رسمی آن اعلام شده است.

مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» تاکنون به فروشی بالغ بر ۷ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته‌ است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها